Gypsy schreef:Het is niet alleen dat, maar ook vorst en dan weer warmte. Maar ik ben dan ook best een zeikerd wat dat aangaat.
Je hebt al enorme temperatuurverschillen nodig voordat RvS zich op welke manier dan ook laat beïnvloeden. En dat zijn niet de 40 graden variatie in Nederland. Pakweg -10 tot 30 graden. Het is echt wel stabieler dan dat. Zou je het van een flinke hoogte laten vallen, een flinke klap met een hamer, of er machinaal aan trekken bij -10 / - 20 (dwz dat het staal die temperatuur ook daadwerkelijk heeft aangenomen) ja dat wil nog wel breken, maar dat zijn krachten die een mens niet uit zijn armen kan halen onder het paardrijden hoor.
TS, je riskeert niets met dit bit, als de ring vrij kan draaien is er niets aan de hand. Voel je je er niet lekker bij dan koop je gewoon een nieuwe trens natuurlijk, zo duur zijn ze niet.
Ik zie net de post van Sjira; aurigan heeft als grootste bestanddeel koper (al ben ik er niet zeker van dat de ringen ook uit dat materiaal zijn, maar dat ter zijde) dwz dat je nog minder riskeert omdat koper een zachter materiaal is dan staal. Hoe harder iets is, hoe breekbaarder. Maargoed, dat doet er echt allemaal niet toe, we hebben het over krachten die een mens alleen zonder hulpmiddelen/ gereedschap niet teweeg kan brengen.