Opvul pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ShiningStar1

Opvul pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 19:31

Mijn paard heeft een oude spierscheur gehad in haar schouder. Nooit last van gehad tot een paar weken terug. Ze moest 6 weken rusten.

Nu was ik vandaag in een ruitersport winkel en ik zag zo'n pad voor onder het zadel dat je kan opvullen. Aangezien die spierscheur net voor het zadel zit dacht ik dat zo'n pad misschien kon helpen aangezien je die van voor kon opvullen. Zou dat dan minder druk geven op die schouder?

Cheytjuh

Re: Opvul pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:33

De pad is ons aangeraden voor de oudere merrie , de schoft viel wat in :) Ik denk dat de pad zeker kan toevoegen aan comfort voor bepaalde paarden :j En ze zijn niet eens erg duur vind ik :)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 19:37

Zij is ook wat ingevallen aan haar schouders, nu zeker aangezien ze niet gereden word. :)
Ik vond ze ook niet heel duur, als ik daar mijn merrie een plezier mee kan doen zodat het minder druk geeft ben ik al heel blij :j

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:43

Nou, ik zou het gewoon proberen, ik heb zelf een pad een week onder het zadel gehad nadat deze helemaal op maat was gemaakt, en het beviel me super :j Onze merrie had verschrikkelijke singeldwang (gekocht januari dit jaar met drukplekken en kale schoft), maar inmiddels is dit bijna niet meer aanwezig :n

Had er ook nog niet van gehoord eerder, ben echt blij dat de zadelmaker het heeft getipt :j

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 19:53

Ze heeft al een vochtbult van een zadel dat niet paste (heb ze zo gekocht). Beet zelfs wanneer ik het zadeldekje oplegde. Zegt volgens mij ook al genoeg. Ik ga het maandag halen. Maar eerst nog een weekje wachten, dan stilletjes aan longeren en daarna rustig aan onder het zadel oppakken in de hoop dat ze met die pad niet mankt :)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:16

Wij hebben ook dergelijke pads in ons assortiment. Juist, inderdaad bij een spieratrofie kunnen deze pads of dekjes uitkomst bieden. Hiermee wordt de pijn verlicht, drukpunten worden beter verdeeld en het zal het comfort zeker verbeteren voor je paard.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:47

Oke dat zou een goede oplossing zijn. Maar ze mankte daarstraks ;( heb er geen goed gevoel bij.

Als ze ooit terug gereden kan worden ga ik dit zeker aanschaffen maar eerst zorgen dat ze geen pijn heeft. :(:)