Ik heb voor aan mijn wintec dressuurzadel de stowaway deluxe pommel zadeltas gekocht. Maar ik kom er maar niet aan uit hoe ik hem aan mijn zadel moet vastmaken. Ook met plaatjes van internet lukt het niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Heb hier foto's staan die ik heb gemaakt toen ik hem probeerde te passen. http://www.mijnalbum.nl/Album=HBZFJM7V#8YW4VDM4
Ik heb geen stowaway, maar snug-pax, die hebben 2 korte riempjes met klitteband vrij bovenop zitten die je door de D-ringen vast maakt en 2 lange riemen die om je singestoten gaan (en dan door een soort gesp aan de andere kant van de tas bijna onderaan).
Ik kan aan jouw foto's helaas niet goed zien wat/waar de bevestigingsriemen zitten.
Misschien even een foto maken dat ie gewoon op de grond ligt of over een balk hangt? Zodat we de bevestigingsriemen zitten.. die 2 lange riemen aan de zijkant moeten aan de singel lijkt het, net zoals zo'n fliebertje van een shabrakje
Elfie
Geplaatst: 21-06-14 11:48
Volgens mij is de tas op de foto's niet de Stowaway Deluxe pommel maar de Stowaway English. Deze hoort niet voor het zadel maar achter het zadel. Ik heb zelf ook de Stowaway English.
De tas vanachter aan het zadel.
tinker_sally
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-14 14:27
Ohh wat voel ik mij nu stom.
Elfie je hebt gelijk. Ik dacht dat ik een voortas had besteld. Maar heb inderdaad een achtertas besteld.
Heb jij daar goede ervaringen mee? Blijven ze goed zitten in alle gangen? En hoe maak je deze eigenlijk vast?
komone
Geplaatst: 16-08-14 12:46
Hier ook even een vraag over het vastmaken van de Engelse Stowayway zadeltas. Ik heb de voortas. De Deluxe versie.
Ik heb een Engels veelzijdigheidszadel met twee D-ringen aan de voorkant. Nou doe ik de klittenbandstraps zo strak mogelijk door de ringen heen en dan zit hij al redelijk goed vast. Maar nu wil ik nog de rest van de tas zo stabiel mogelijk vastmaken.
Er zit aan iedere kant 1 lange strap (zit al vast aan de bovenlinkerkant van de tas) en een korte losse strap.
Ik dacht zoiets te doen als: die lange strap schuin van links boven naar rechtsbeneden en dan weer naar links en vastmaken aan de singel.
En dan de korte strap van rechtsboven naar linksbeneden en vastmaken aan de singelstoten. Zo heb ik een kruis over de tas heen.
Nou krijg ik wel dat de tas probeert om tussen de zweetbladen te kruipen. Dus toen had ik bedacht om een extra strapje van linksonder naar boven te doen en aan mijn beugelriem te bevestigen.
Maar goed, een hoop gepruts dus.
Heeft iemand gewoon DE manier om dit simpel en stabiel vast te maken?
De losse banden kun je aan de ringen onder aan de tassen plaatsen. Als je tas dan voor je zadel ligt doe je die banden om je singelstoten heen en trek je de tas zo kort mogelijk tegen je zadel.
komone
Geplaatst: 16-08-14 13:11
Oké bedankt Gilbey. Dus de korte straps zijn echt voor de onderste ringen. Jij doet dus niks schuins met die lange band? En gaat hij bij jou niet tussen de zweetbladen zitten?
Hieronder nog even hoe ik heb zitten prutsen.
De heeeele lange strap....
Schuin er over heen en dan naar de singel...
Even een simpel knoopje ingelegd. Iets van een aantrekdingetje zou handiger zijn.
Even vergeten de andere strap die ik kruislings van rechtsboven naar linksbeneden had gedaan op de foto te zetten.
Een probeersel om te voorkomen dat de tas tussen de zweetbladen gaat zitten. Niet ideaal denk ik. Zit je met je been tegen aan.
die langere banden zijn er om je tas te verkleinen als je hem niet helemaal vol hebt gepakt of om extra dingen mee te nemen (zoals een uitgetrokken jas onderweg)
Aha, ik dacht nou een lange band die moet ik er vast 3 keer omheen wikkelen en kruislings zus en zo. Ik heb nu in de gaten dat ik veel te moeilijk aan het denken ben.
Dus dan doe ik de lange band gewoon naar rechts opzij met mijn jas ofzo ertussen. En dan een korte band van een van de onderste ringen naar de singel.
Klinkt wel simpel zo. Ik ga het eens uitproberen.
Bedankt hoor!
Nog een vraag aan Tinker_Sally: Hoe is de achtertas inmiddels bevallen? Heb je er al wat ritjes mee gemaakt?
Komone eerlijk gezegd heb ik hem nog niet gebruikt. Hij staat op internet te koop, en als hij volgende maand hier nog is, gaat hij mee 2 dagen naar een paardendriedaagse en in oktober naar de Veluwe op vakantie. Hier thuis zijn onze ritjes te kort om hem echt nodig te hebben.