Een tijdje terug vroeg ik een vriendin van mij of ze een dekje wilde ombouwen tot sjabrakje. Ze vond dit de moeite helaas niet waard omdat het te veel werk is en niks oplevert aangezien je niet per se meer hebt aan een zadelvormig dekje. Aldus het denken van een niet-paardenmens.
Ik vind zadelvormige dekjes heel handig in de zomer omdat je paard gewoon minder zweet op de 'overbodige' plekken van dekje. Dus ik wil het zelf gaan proberen! Maar hoe begin ik en hoe moet ik verder? Ik heb gemeten en getekend wat eraf moet. Maar kun je gewoon de schaar erin zetten en dan naaien? Want ik kan eigenlijk niet naaien. En wat doe je met de bies? Die lijkt me veel te groot als je er zo'n stuk afknipt. Iemand die hier ervaring mee heeft? Bedankt alvast!
_Balou
Geplaatst: 20-06-14 17:22
Moet je Dabo (?) even vragen, die heeft dit gedaan met een Anky pad, hier is ook een topic over, ik zal even zoeken!
Laatst bijgewerkt door _Balou op 20-06-14 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Sybelle
Geplaatst: 20-06-14 17:23
Ik knip de bies achter door en haal die er dan af tot de singellusjes. Dan in model knippen en de bies er weer omheen stikken. En dan afknippen als je achter in het midden bent. Als ik een dekje koop let ik wel altijd op dat de bies breed genoeg is en de stof niet te stijf.
Ik had een heel kort ijslanderzadel en daar paste niks onder dus er een stuk of 5 gemaakt. De dekjes van Harry's horse gemaakt van dat nep suède gingen het makkelijkst.