Zadeldekje verven

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gentle_xx

Zadeldekje verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 06:09

Heey

Ik had bedacht om mijn scapa zadeldekje te gaan verven met verf van de drogist die je in de wasmachine doet . Ik heb al een beetje op internet gezocht maar eigenlijk niet iets gevonden van foto's of eindresultaten.
Ik had dus de vraag hebben jullie hier ervaring mee en foto's van wat het geworden is?
En er zit een 3 op het zadeldekje (zo'n grote 3 met dr onder een scapa logo) kleurt die mee of blijft dat een gewone kleur ?

Groetjes, :)

Jessica_R

Re: Zadeldekje verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:16

Ik heb nooit een dekje geverfd, maar wel is m'n rijbroek. Daar zat het logo van PK op de achterkant. De P kleurde wel mee, de K bleef roze! Het ligt dus echt aan het materiaal! Hopelijk heb je hier wat aan ;) succes

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:41

Op het dekje zelf zal de kleur wel hechten(neem aan dat die van katoen is). Meestal zijn de stiksels en waarschijnlijk ook het logo van een ander soort materiaal(bv nylon). Daar zal de kleur minder of niet op hechten. Let wel op dat je alleen een donkerder kleur kan gebruiken dan de originele kleur.

Zo heb ik een oud wit dekje eens donkerpaars geverfd, kleur was super, had alleen witte stiksels en singellusjes. Op zich wel een leuk resultaat. Ik heb wel verf van dylon gebruikt. De witte fleece-trui kwam een beetje licht lila uit de wasmachine, daar hechtte de verf dus zo goed als niet.

Veel succes!