wie heeft (ervaring met) hoofdstel :Snake" van Busse?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

wie heeft (ervaring met) hoofdstel :Snake" van Busse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 13:46

Is er iemand die ervaringen heeft met het hoofdstel "Snake' van fabrikant Busse, dat is een zwartleren hoofdstel met neusriem, frondeel en aansnoergedeelte in een nep-slangenleer in gebroken wit.
En zo ja, hoe bevalt het en hoe onderhoud je het lakachtige slangenprint gedeelte?
het is o.a. te koop bij Ruitersport Sissi, waar ik 't overigens ook vandaan heb.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:00

heb je een voorbeeldfoto? Je maakt me nieuwsgierig

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 10:37

Heb geen foto, weet ook niet hoe ik die moet plaatsen als ik 'm had.
Gewoon Googlen naar http://ruitersportsissi.nl/ en dan naar trenshoofdstellen. Hij wordt o.a. afgebeeld op een wit paard (schimmel).

"t Gaat me er om dat mocht je de lak in de slangenprint beschadigen, bijv. op de neusriem, of en hoe je dat zou kunnen bijwerken, het is namelijk niet dat spierwitte lak waarmee sommige neusriemen zijn afgezet, hetgeen je met witte nagellak of typ- ex met doorzichte nagellakcoater kunt bijwerken.

Hij is bij mij overigens nog niet beschadigd, ofschoon paard wel de neiging heeft na 't rijden met het hodfdstel ergens langs te schuren.
Gisteren nog mee gereden trouwens... bevalt zeer, erg chique (bijna TE op mijn Tink x Fries kruising, hahaha)