Borsttuig/martingaal schoon maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Borsttuig/martingaal schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 20:22

Ik heb een martingaal die los te koppelen is en als borsttuig te gebruiken is. Dat doe ik dus ook in dit geval. Maar hij begint wel een beetje vies te worden en hij is van leer dus ik wil hem eigenlijk wel invetten. Maar als ik ga invetten dan worden de witte stiksels bruin en dat vind ik weer zonde. Ook wil ik het bontje wel schoon maken of een nieuwe er op zetten. Maar hoe maak ik dat bontje goed schoon ( en met wat? ) en als je er een nieuwe op kan zetten waar kan je het kopen?

Deze heb ik in het zwart:
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... rtuig.html

Mariett
Blogger

Re: Borsttuig/martingaal schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:25

Misschien eerst even met water een doekje eroverheen halen? verkleurd het stiksel ook als je het met wittige/kleurloze (schoen)smeer doet?

Het bontje kan je volgend mij schoonmaken met zout en water, had ik eens gelezen. Werkt goed!

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:27

Gebruik kleurloze ledervet. Probleem opgelost!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 20:28

Mariett schreef:
Misschien eerst even met water een doekje eroverheen halen? verkleurd het stiksel ook als je het met wittige/kleurloze (schoen)smeer doet?

Het bontje kan je volgend mij schoonmaken met zout en water, had ik eens gelezen. Werkt goed!

Ik heb het dus geprobeerd met kleurlooze schoensmeer gedaan alleen hij word dan nog bruin... Toen ik door kreeg dat het verkleurde ben ik snel gestopt. Bedankt voor de tip van het schoon maken van het bontje. Ik wil het liefst er een nieuw bontje op hebben omdat als je recht voor je paard staat en hij heeft hem om dan puilt al het bont rechts boven en onder uit maar links is plat gedrukt naar rechts en krijg je ook niet meer naar links. Maar eerst proberen schoon te maken, scheelt me weer centjes.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:05

Ik gebruik altijd Belvoir Tack Cleaner en vet zelden in. Dat is vloeibare kleurloze zeep wat je met een sponsje kan doen.

Bontjes doe ik altijd eerst uitspoelen met warm water en daarna een zakje Steradent er op en dan uitspoelen. Werkt perfect. Daarna uitborstelen en dan zit het weer zoals jij wilt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 13:25

mistid schreef:
Ik gebruik altijd Belvoir Tack Cleaner en vet zelden in. Dat is vloeibare kleurloze zeep wat je met een sponsje kan doen.

Bontjes doe ik altijd eerst uitspoelen met warm water en daarna een zakje Steradent er op en dan uitspoelen. Werkt perfect. Daarna uitborstelen en dan zit het weer zoals jij wilt.

Bedankt voor je tip! Ik ga het proberen :D