beugelriem ophanging scheef?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

beugelriem ophanging scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 10:21

Kennis waarvoor ik een paardje bijrijd heeft onlangs bij een gerenomeerde zadelpasser en ruitersportzaak een 2e hands kieffer Aachen van zo'n 8 jaar oud gekocht.
Haar beugels wilde echter niet recht ik dacht dat het aan de beugelriemen lag dus nieuwe beugelriemen.

Maar met splinternieuwe beugelriemen het zelfde probleem. Advies? terug naar de ruitersportzaak?
Als je over het zadel kijkt lijkt het zadel recht, pony lief is wel vrij scheef.

Rena100

Re: beugelriem ophanging scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:27

Ik snap niet helemaal wat je precies bedoeld? Dat je beugels scheef hangen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:34

Je schrijft dat het paard vrij scheef is, kan het niet zijn dat je zelf daardoor ongemerkt scheef gaat zitten? Ik heb dat met mijn paard namelijk wel, die is ook scheef en als ik dan zelf ook niet recht zit lijkt het alsof het hele zadel in de kreukels ligt. Dan zitten mijn beugels naar mijn idee ook niet gelijk.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 10:38

Rena100 schreef:
Ik snap niet helemaal wat je precies bedoeld? Dat je beugels scheef hangen?

Ja klopt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 10:41

Kirsha schreef:
Je schrijft dat het paard vrij scheef is, kan het niet zijn dat je zelf daardoor ongemerkt scheef gaat zitten? Ik heb dat met mijn paard namelijk wel, die is ook scheef en als ik dan zelf ook niet recht zit lijkt het alsof het hele zadel in de kreukels ligt. Dan zitten mijn beugels naar mijn idee ook niet gelijk.

Ja zou ook kunnen, zou het zadel misschien eens op mijn eigen paard leggen om te kijken hoe het dan voelt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:43

Op mijn paard hangen de beugels ook iets scheef, dat ligt aan mn paard die aan de ene kant wat boller is.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 10:47

Ik rij deze pony bij omdat de onervaren eigenaar de pony niet kan trainen/corrigeren en deze beginnerspony heeft uitgezocht op braafheid maar nu toch wel wat problemen heeft. Alleen heb ik het gevoel zelf scheef te zitten en de pony daardoor ook niet echt beter wordt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:51

dan aan jou de taak om toch recht te gaan zitten. Een scheve pony zou jou als ruiter altijd proberen om scheef te laten zitten. Als jij recht zit, dan zal je pony ook recht kunnen lopen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 10:52

Als ik voor de pony sta en naar de beugels kijk zijn ze dus ook altijd scheef.