Zaterdag is de veearts geweest bij mijn paard. Hij kwijlde als een tierelier en ik wist niet wat het was. Stal eigenaar wist het ook niet, dachten aan slokdarm verstopping, dus de VA maar voor de zekerheid laten komen.
Slokdarm verstopping was uitgesloten
Maar hij ging verder kijken, hij wilde Windigo zijn tong voor de 2de keer vast pakken en hij reageerde hier heftiger op dan de eerste keer. Hij draaide de tong iets en daar zat een snee in van 2/3 cm aan de andere kant op de zelfde hoogte maar dan kleiner. De oorzaak is onbekend. Zijn tong was dus blijkbaar ontstoken. Vandaag voelde hij zich helemaal weer goed en morgen mag hij weer wat brokken en mag hij de wei op
Nu mag ik morgen ook weer gaan rijden maar ik durf er geen bit in te hangen dus wil ik hem bitloos gaan rijden. Nu ben ik helemaal groen in de hoofdstellen, welke zijn het meest vriendelijk en geven de minste druk? Morgen mag ik een bitloos van een vriendin lenen heb geen idee welke het is
Ik heb ooit een keer eerder bitloos gereden en kreeg hier een compliment over hoe rustig ik mijn handen had, dit was op een paard dat het al kende

hij snapte het niet. Zat verder wel een rem en stuur op maar nageven ging niet, kreeg hem niet doorgebogen wat hij altijd aan het begin moet om te elastiseren.