Ik ben op zoek naar een paar fijne stijgbeugels en beugelriemen. Misschien dat jullie een paar tips hebben? Ik heb nu een paar kunst stoffen beugels maar kan er niet fijn meer mee rijden.
Ik rijd op een kunstof wintec zadel, ik wel eens gehoord dat je met leren beugelriemen je zadel kan beschadigen, is dit ook zo? Want mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar leren.
Ik vind GPG stijgbeugels fijn, veren mee en je kan de beugelriem platleggen door de draaibare bovenkant.
eilleen333
Geplaatst: 15-06-14 10:08
Ik rij met leren beugelriemen op een kunststof thorrowgood, en ik merk niet echt iets van beschadiging. Slijtage heb je natuurlijk altijd na een tijdje. Ik moet zelf ook nieuwe beugelriemen, dus ik lees even mee
Leren beugelriemen op een kunststof zadel geven vooral beschadigingen als de zijkanten erg ruw zijn en steeds over het zadel heen "schrapen" als het ware.
Kunststof kan niet goed tegen die schrapende / schurende werking, al helemaal niet wanneer er daarmee warmte door die wrijving ontstaat. Leer kan daar veel beter tegen
Maar niet alle lederen beugelriemen hebben van die scherpe zijkanten. Je hebt ook softleder dat erg zacht is, maar rond afgewerkte zijkanten. Of van bvb. Kieffer hebben ze ook erg zachte beugelriemen van kunstleder volgens mij.
Dergelijke zachte beugelriemen zijn vaak nog heel mooi en super soepel ook
Icrack
Geplaatst: 15-06-14 13:33
Ik rij zowel op een dressuurzadel als een springzadel van Wintec en gebruik de passier beugelriemen hierbij. Deze zijn ook heel soepel en veroorzaken geen schade aan mijn zadel. Rij er nu ongv. 2 jaar mee, zonder slijtage.
maximuss
Geplaatst: 15-06-14 13:37
Ik gebruik ook altijd gpg of sprenger beugels (met een lichte voorkeur voor gpg's ).
GPG beugels en kieffer gladiator (soft leer/kunstleer dacht ik) beugelriemen.
Beugelriemen aan al mijn zadels, gpg alleen aan mijn springzadel waar ik mijn spring/cross paard mee rijdt maar als ik geld genoeg had overal gpg beugels mijn knieen merken het verschil.