Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:Deze neusriem van Dyon combineert de werking van een hoge engelse neusriem met die van een lage neusriem.
Dankzij de innovatieve constructie van de neusriem heb je veel meer controle over je paard. Het openen van de mond en de beweging van de kaak zijn met deze neusriem naar eigen wens in te perken. Deze neusriem is daarmee bij uitstek geschikt voor de sterke paarden.
kesha1 schreef:het ziet er niet echt vriedelijk uit dat vind volgensmij iedereen hier wel, toch? vraag me af hoe je dat ding omkrijgt?
Selka schreef:@koekje, maar dat touwtje hoort er toch niet standaard bij?
Vraag mij af of dit paard zijn/haar mond nog wel kan bewegen. Op alle mogelijke manieren dichtgesnoerd en dan ook nog met een scherp touwtje vastgezet.
@vuurneon, hier is toch duidelijk te zien dat het veel te strak zit.
Citaat:
Koekje_ schreef:kesha1 schreef:het ziet er niet echt vriedelijk uit dat vind volgensmij iedereen hier wel, toch? vraag me af hoe je dat ding omkrijgt?
Dus je mag wel met enkel hoge neusriem rijden met sperriem, of alleen lage neusriem... Maar sperriem vervangen door een lage neusriem niet? Zo heftig is het niet hoor... Afhankelijk van hoe strak je het aantrekt, maar dat gaat bij alle neusriemen op!
Je doet hem gewoon om zoals elk ander hoofdstel!