wintec of jc vzh zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilikex

wintec of jc vzh zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:44

Hee bokkers!

Zoals misschien al duidelijk is, moet ik gaan kiezen tussen een wintec of een jc vzh zadel, de zadelmaker is vandaag geweest. En nu moet ik hier tussen gaan kiezen!

Iemand ervaringen met een van de 2 zadels? Zou graag jullie meningen willen horen!

:)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:52

Ik heb een JC springzadel. Erg fijn :))

Nu heb ik ooit eens op een wintec gezeten maar dat zat lang niet zo lekker.
Ligt er misschien ook aan welk type je hebt.

Zowel wintec als JC zijn prima zadels voor een prima prijs. Dus wat heeft je voorkeur? Leder of kunststof? En wat zat het lekkerst?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:57

Mijn dochter heeft een JC zadel, bevalt haar erg goed.
Wintec heb ik nooit mee gereden, maar ben niet kapot van kunststof, vaak scheuren de singelstoten al snel
en als ie lelijk wordt kun je er weinig meer aan doen, een leren zadel is altijd weer echt mooi als je hem even goed poetst.

Anoniem

Re: wintec of jc vzh zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:59

Ik denk dat het voornamelijk te doen heeft met je eigen voorkeur. Ik vind Wintecs echt ontzettend fijn, juist omdat ze kunststof zijn, vind ik het fijn dat ze zo licht zijn en eenvoudig in onderhoud :j Maar het heeft er dus maar net mee te maken wat je zelf fijn vind zitten!

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:00

Ik had vroeger een jc vzh zadel.. echt een onwijs fijn zadel met een heerlijke zit!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:18

Ik heb een Wintec Isabell Werth, deze vind ik persoonlijk erg fijn. Ze voldoet mij zo goed dat ik inmiddels een Wintec close contact springzadel erbij aangeschaft heb. Erg handig met het schoonmaken, vochtig doekje erover en ze zien er weer uit als nieuw. Ik gebruik mijn dr.zadel nu 2 jaar intensief en zie geen enkele slijtage, ook niet waar de beugelriemen hangen. Zeker bij een jong dier welke nog in ontwikkeling is, is het aanpassingsvermogen van het kopijzer en de shims erg handig gebleken, met wat handigheid is het allemaal zelf te doen eventueel en het gewicht van het zadel is ook een zeer prettige bijkomstigheid.
(Wintec heeft ook zadels waar de singelstoten van leer zijn)

Als ik opnieuw zou moeten kiezen dan werd het zonder twijfel weer een Wintec.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:28

Ligt er waarschijnlijk ook aan hoe je er zelf mee omgaat, maar toen ik op zoek was naar een zadel, kwam ik heel veel wintecs tegen met gescheurde singelstoten, vandaar.
Of zadels waar ze al bij vervangen waren.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:38

Voor de meesten welke goedkoop een leuk tweedehands of nieuw zadeltje wil hebben zal voor de 500 kiezen, deze heeft echter wel kunststof stoten, welke minder lang mee gaan dan de leren.
Twee mogelijkheden, je laat ze vervangen of kiest voor een Wintec met leren stoten.
Mijn leren stoten zijn, ook na twee jaar gebruik, dik in orde.

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:13

ik heb een wintec en jc (allebij dressuur) gehad. zelf vond ik de jc veel lekkerder zitten als de wintec. ook vond ik de jc stukken makelijker aansingelen als de wintec. Mijn voorkeur gaat dus ook uit naar jc. Want deze zitten gewoon net iets fijner voor mij.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:36

Probeer allebei de zadels uit, en pak degene die het fijnst ligt en waar jij het fijnst op kan zitten, dit is voor iedereen anders.

Ik heb beide gehad in dressuur uitvoering beide prima maar op de jc kon ik beter zitten en zat ik vooral ook stiller op de wintec was ik rommeliger omdat ik moeite had met mij evenwicht op dat zadel.
terwijl mijn vriendin het net andersom had, dus uitproberen is echt heel belangrijk.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 20:49

Bedankt voor jullie reacties !