Ervaringen Van Rijs singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TTNB

Ervaringen Van Rijs singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:30

Dag allemaal,

Zadelmakerij Van Rijs heeft een eigen singel ontworpen. Inmiddels ben ik al enige tijd op "mijn" singel van Van Rijs aan het wachten omdat er eerst nog maar 1 maat leverbaar was. Dus vroeg ik mij af of er anderen hier zijn die de singel inmiddels wel al hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn :)
Ik zit nu namelijk toch wel te twijfelen of ik niet beter voor de fairfax kan gaan.

De foto krijg ik niet anders geplaatst dan in een link.

http://s1221.photobucket.com/user/taans ... 8.jpg.html

Edit: Het gaat om een dressuursingel.

Peppertree

Re: Ervaringen Van Rijs singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:38

Wat is er 'anders' aan deze singel?

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 21:08

Deze singel zou de druk meer verdelen waardoor het paard meer bewegingsvrijheid heeft. De "boog" naar voren zou hetzelfde werken als een anatomische singel en dus zorgt dat het zadel niet naar voren schuift. Ik heb er een hele tijd geleden mee gereden en merkte wel verschil, maar ik merkte bij de Fairfax ook verschil.

Aan beide hangt (vind ik) een beste prijskaart, vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen van deze singel :)

Is dit fijner ten opzichte van de Fairfax of een Luc Chileric oid?
(Deze singel heeft in tegenatelling tot de Luc geen elastiek. Wat mij fijner lijkt.) Dan bedoel ik het "draagvlak" of heeft een curve, zoals Fairfax of vergelijkbare, dezelfde werking?

Edit: Op de foto is de rechterkant de voorkant.

Chesss

Re: Ervaringen Van Rijs singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:58

binnen het fairfax topic hebben mensen ook ervaringen met de van rijs singel.
de van rijs singel zou een breder raakvlak hebben met de buik, waardoor die niet kan duwen in de buik wat soms gebeurd met een fairfax dat die gaat kantelen

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 13:40

Dankjewel voor je reactie Chesss, ik ga dat topic eens door spitten :)