Hoi ik heb nu 2x rubbere springschoenen gehad maar die waren zo kapot. Wat is nou een goed merk van springschoenen en kunnen 24uur om blijven? Het liefst met bont. Groetjes
mijn merrie had ze 24-7 nodig zodat ze haar ijzers niet aftrapte. Werd 's morgens buiten gezet en 's middags binnen en het stalpersoneel ging ze niet wisselen. Later kwam ze in een 24-7 buiten paddock te staan. Zolang ze ijzers had, had ze ze helaas nodig Ik had de dood simpele zwarte gesloten rubberen. Als je die in de goede maat hebt blijven ze zo goed als altijd zitten. Bijkomend voordeel was dat zij haar kootjes er ook niet op stuk liep en bij andere soorten wel.
Ik zou iig geen bont nemen bij 24/7 om. Exact wat Capriootje zegt, dat geeft grote kans op schuren/smetten enz.
Welk merk rubberen heb je gehad? Dat verschilt enorm per merk/kwaliteit wat ze hebben kunnen.
En hoe worden ze gesloopt? Trapt je paard ze af? Of trekt hij ze kapot?
Nickyyyy
Geplaatst: 12-06-14 09:50
De reden waarom snap ik, echter snap ik niet waarom met bont?
KozieZ
Geplaatst: 12-06-14 09:53
Mijn paard heeft ze nu ook 24 uur per dag om. Ze gaan alleen af als ze op stal staan en ze is nu ook de nachten buiten. Echt niks mis mee als je zorgt dat je ze regelmatig schoonmaakt.
Ik zou nooit de hele dag bont aan doen. Daar komt zand tussen en kan gaan schuren, heb je heel de kootholtes stuk.
Neopreen is dan een stuk prettiger om om te hebben, makkelijk schoon te maken ook. Ik heb nu de goedkoopste die ze bij divoza hebben. Blijven lang goed.
Hoefsmid heb de ijzers al goed naar binnen geslagen. Ik wil graag met bont omdat die rubberen schoenen juist gaan schuren in ze kootholte. En als ik het bont vaak schoonmaak/was lijkt me er toch niks aan de hand. Als ik het goed in de gaten hou
Heb van harryhorse en br gehad kijken me toch goede merken? Hij trekt ze gewoon door midden die rubberen.
Kiwipitje
Geplaatst: 12-06-14 11:18
Hoe kan je het nou wassen als je paard die 24/7 om heeft?
Zonder gekheid.. ik zou ook voor neoprenen of gewone rubberen gaan. Bont gaat geheid schuren/zweten.
vencedor
Geplaatst: 12-06-14 11:21
Euroriding eigenmerk. Kunststof leer en binnenzijde neopereen.
MarliesV
Geplaatst: 12-06-14 11:21
Ik zou toch neopreen proberen ipv met bont.
Vergelijk het maar met zelf op je slippers door het zand, slippers uitkloppen. Geheid als je doorloopt voel je toch nog weer zand tussen of onder je tenen. Aan een slipper blijft zelfs nog minder makkelijk wat zitten dan aan bont. En 24/7 er achteraan hobbelen om ze schoon te houden is geen optie natuurlijk.
BR is kwalitatief beter dan HH maar beide prima merken. Neopreen proberen en evt een extra bandje er om zodat hij ze niet los kan halen? Want ik kan me voorstellen dat klittenband ook zo open is als hij de rubberen als sloopt.
Andere smid zoeken, als het voorbeen niet weg is voor het achterbeen komt rolt je paard waarschijnlijk niet snel genoeg af. Meer dan genoeg voorbeelden van paarden die na het zoeken van een betere smiod opeens nooit meer een ijzer verloren.
heb je de schoenen met of zonder klitteband gehad? Die zonder hebben geen zwakkere verbindingen die stuk kunnen gaan namelijk.
Mijn merrie had snel groeiende platvoeten, ijzer moest dus al iets ruimer gelegd worden anders had ze elke week beslagen gemoeten. Maar kon ook weer niet te ruim vanwege aftrappen met haar eigen voorvoetjes...Weinig problemen met achter dus
Ik gebruikte altijd de neopreen van BR no turn met knop binnenin, kon mijn ruin gerust 24/7 omhouden zonder wondjes, maar wel altijd effe checken, ene paard is gevoeliger dan andere paard.
's nachts staat mijn paard binnnen, maar springschoenen bleven gewoon om, nooit geen probleem gehad.
janouk
Geplaatst: 12-06-14 15:04
Toen mijn merrie speciaal beslag had (in verband met gekanteld hoefbeen) moest ze springschoenen om buiten. Ik heb 7 verschillende paren en wisselde elke dag van springschoenen soort. Hier op bokt markt vind je ze vaak voor een klein bedragje en ik wissel ze af, zo kreeg ze geen last van schuurplekken of zo en ze gaan ook langer mee
de br pro max springschoenen zijn ook goed qua kwaliteit zijn bij mij zeker twee jaar meegegaan:) maar mn pony deed niet raar in land ofzo mischien dat ze daarom langer meegegaan zijn:)
Gemaakt van Kevlar, dus gegarandeerd sloop-proof. Zijn ook net iets langer dan andere, om te voorkomen dat ze de ijzers aftrappen. Fijne springschoenen, schuren niet.