Ik ben van plan om de bovenstaande frontriem aan te schaffen voor mijn paardje. Nu was ik benieuwd naar ervaringen van andere mensen die deze frontriem ook hebben. Ervaringen als : blijven de steentjes goed zitten, heeft het speciaal onderhoud nodig met die steentjes, blijft de maantop er niet in vastzitten, ed... Het zou niet voor frequent gebruik zijn, dus maar 1x op de maand max.
Heb deze frontiem voor mijn pony gehad , persoonlijk geen last gehad van steentjes die eruit vielen of manenpartijen die erin vast kwamen te zitten. Je kan als je zeker weet dat de frontriem past er een laagje blanke nagellak overheen doen , dit schijnt te helpen. Heb de frontriem ook voor mijn nieuwe paard aangeschaft maar nog niet gebruikt
Ik gebruik deze frontriem nu bijna een half jaar 4-5 keer per week. Er mist nog geen steentje en hij ziet er nog uit als nieuw. Ik vet alleen de achterkant af en toe in. Ook bij mijn pony blijft de voorpluk niet in de riem hangen.
Ik vraag me af of ik iets raars met frontriemen doe, want bij mij liet eerst die hele rij met steentjes los na een paar keer gebruiken, dit kon ik gelukkig weer vastlijmen. Maar later zijn er ook een aantal steentjes uitgegaan, dus heel erg tevreden ben ik er niet mee.
Ik heb onmiddelijk toen ik dr frontriem binnen kreeg er met blanke lak overgegaan. Maar na 5/6 keercrijden ontbreken er al een stuk of 10 steentjes. Ik ben dus helemaal niet tevreden ermee.
Pfoeh, de meningen zijn nu wel verdeeld.. Ik twijfel nu nog meer om hem aan te schaffen ! Misschien dat ik wel eens kijk om eentje te laten maken. Bedankt voor jullie tips!