Nog geen jaar geleden kocht ik voor mijn paard een nieuw zadel voor een goede prijs.
Destijds hebben we het zadel getest in stap en draf. Het zat goed (juist ja, ZAT).
Nietsvermoedend (mijn paard was inmiddels goed bijgekomen met weinig bespiering) laat ik dit jaar mijn zadel checken. Ook galop was geen probleem meer. Wél hebben verschillende mensen me al op gewezen dat ik toch iets teveel naar een bepaalde kant hing. Ok, kan gebeuren maar in dit geval was het iets té vaak (akkoord, mijn houding is niet 100%). Het was ook vrij snel nadat ik mijn zadel kocht.
Goed, de zadelcheck is er dus. In galop schoof het naar voren op de schouders van mijn paard.
Grr, mijn zadel van net geen jaar oud bleek dan toch niet lekker te zitten voor mijn paardje.
Verschillende bomen geprobeerd, aangepast maar helaas het zadel kan niet veranderd worden naar de maten van mijn paard. Moet dus een nieuw zadel hebben.
De zadelpasser zou dan langskomen met verschillende modellen en we kunnen dan eens testen.
Maar...ik vraag me af of dit dan wel een goed idee is? Ik bedoel maar, ik kan wel een nieuw zadel kopen maar ik heb me misschien laten verleiden tot een semi - boomloos zadel en heb de mogelijkheid om ze te testen. Er is me verteld geweest dat ik nog kan rijden met het huidig zadel maar best niet teveel meer galopperen. Zat al die tijd dan het zadel niet goed? En kan ik nog rijden met dit zadel?
Ik ben op de site van Per Mi Cavallo terecht gekomen en ik vroeg me af wat jullie meningen waren?
Veel vragen maar ik zit naar mijn gevoel even vast. Ik vind een zadel een delicaat iets en wil dat het dan ook perfect zit voor mijn paard.