Prestige X-Breath

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LB_ED

Prestige X-Breath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 09:42

Na (bijna) heel internet afgezocht te hebben ben ik er nog steeds niet achter..
Maar misschien kunnen jullie mij verder helpen :)
ik zag op internet het springzadel X-Breath van prestige voorbijkomen..
heeft iemand hier ervaring mee, het lijkt mij zelf een erg goed zadel. Alleen heb ik mijn twijfels met het gat dat erin zit... en dan nog een vraag, is hij ook in Nederland te koop? ik kan hem namelijk nergens vinden..
alvast bedankt! :)

R_Alexanderr

Re: Prestige X-Breath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:49

Ik heb zelf geen X-Breath maar heb d'r wel een paar keer in gereden. Ik vond het een fijn zadel maar het was erg raar in het begin maar daar kwam ik na 10 minuutjes wel overheen. Ik geloof niet dat hij te koop is in Nederland dus moet het waarschijnlijk via Prestige worden bestelt enz.

Ik heb zelf de Arezzo D en de Roma waar ik beide erg blij mee ben. De Roma is meer het "standaard" springzadel van Prestige maar is erg comfortabel en heerlijk om in te zitten. De Arezzo D vind ik geweldig en ben ik erg blij mee.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 10:06

Oke! ik ben echt helemaal weg van (alleen al hoe hij eruit ziet) zelf heb ik een Prestige meredith en een arezzo D, maar er komt binnenkort nog een paard bij en daar wil ik weer een prestige voor hebben. Ik heb het zadel al wel op een buitenlandse site zien staan daar vroegen ze 3100 voor.. is dat het ook waard? de meredith heb ik nieuw gekocht voor 2500 en op die site staat hij nieuw voor 2850 dus ik denk dat die X-Breath ook wel goedkoper te vinden is.. Helaas is hij (denk ik dan maar) niet in nederland te verkijgen, dan kan ik dus ook geen proefritje maken.. dat is ook echt iets wat mij afhoudt van dat zadel.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:27

Ik zou hem idd niet kopen zonder proefrijden omdat het een heel specifiek zadel is dat niet iedereen lekker zal vinden. Ik vind de Meredith fijn maar had liever de Arezzo. De Roma had ik er naast voor de cross. Heb ook naar de Paris gekeken. Dat vond ik ook een mooi zadel en erg comfortabel om in te rijden die ik ook nog wil bestellen maar moet helaas eerst nieuw dressuurzadel en heb al 2 springzadels! :')

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 13:48

ja vindt het erg lastig, ook omdat ik zo benieuwd ben hoe hij zit.. haha ja een dressuurzadel heb ik ook, een rossner omdat ik misschien 1x in de 2 jaar een dressuurwedstrijd rijdt, en 2x in het jaar een onderlinge, vond ik het niet nodig om een zadel van 2000 euro aan te schaffen := toch ga ik denk ik nog even mijn zadelmaker bellen om te vragen of hij misschien een idee heeft waar ik de breath zou kunnen uitproberen :)

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:54

Ah ik doe het allemaal dus ik heb alles helaas nodig maar m'n Albion is nu al best oud dus moet een nieuwe! Is goed, ik woon in het buitenland dus weet niet echt waar je wat kan kopen in Nederland!