Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Raizel schreef:Paardenvrienden: Heeft er iemand nog suggesties voor een anatomisch hoofdstel wat ik kan proberen ? Mijn paard gaat van alles stuk achter haar oren. Met een schapenbontje is het oké, maar dat is in de zomer niet zo fijn. Ik heb de kopstukken van Micklem, Döbert en BR al geprobeerd en een Cradle Bridle gaat niet, omdat de Mylerbitten qua dikte niet in haar mond passen (ze heeft een heeeel laag gehemelte en een dikke tong). De kopstukken liggen allemaal te dicht achter haar oren. Iemand suggesties ?
schapenbontje werkt redelijk, maar feit is dat de druk van het hoofdstel dan nog steeds half op haar oren komt. Ik ga de micklem op advies van een vriendin nog een keer, maar dan zonder frontriem proberen. Anders western hoofdstel voor thuis en op wedstrijd een gewoon hoofdstel ofzo.Paloma_Janet schreef:http://www.ej.nl/products/10000011/2000 ... SE+FREEDOM
Dit hoofdstel ligt niet vlak achter de oren, dus kan de huid van je paard daar niet meer stuk gaan!

Feelsoproud schreef:Ik heb de hh freedom,enkel gepast want bij mijn paard schuift die evengoed nog tot vlak tegen de oren.