Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
smurfje schreef:Mijn paard loopt er erg fijn op.
Inderdaad heeft het bit een tongboog. Maar deze is niet zo hoog dat je extra druk hebt op de lagen. Het is een heel stabiel fijn bit.
Dabo schreef:Rij je de pelham ook echt met de hefboomwerking erbij? dus met dubbele teugels?
Misschien kun je op zoek gaan naar een bustrens met hetzelfd mondstuk als je pelham, en daar dan 2 teugels aan doen, waar je mee rijdt. Het is natuurlijk niet dezelfde werking, maar omdat je 2 teugels aan 1 bitring vastmaakt, heb je volgens mij toch een hele lichte hefboomwerking. Als dat zou werken, zou je later 1 teugel weg kunnen laten?
rebecc1994 schreef:Ik heb een Busse rotate. Mijn PRE met erg gevoelig bekkie vond dit toch wel een uitvinding. Ik vind het heel fijn dat je goed eenzijdig kunt inwerken. Een ophouding aan 1 kant is ook echt aan 1 kant.
)
MelanieB schreef:Is een myler bit niks voor je?
Als ik denk aan dat ie op een ongebroken fijn liep, zal jouw paard misschien wel fijn op een level 1 lopen.
Met de service van de paardenschuur kun je ze 2 weken uitproberen, en als het niks is krijg je je geld terug, of kun je bijv een level 2 proberen.
http://www.paardenschuur.nl/?page_id=4745
Ik heb mijn pony al zoveel jaren gereden op haar myler bitje. Was het enige bit waar ze dressuurmatig goed op liep en lekker wou aanpakken.
Ook mijn springpaard liep daar echt super op, zowel springen, eventing als dressuur.
Bij mij hier altijd level 2 en werkte fijn voor veel paarden.
reeskees schreef:Ik rijd ook veel met een ongebroken bustrens. maar had het idee dat ie bij mn ene paard niet lekker kon inwerken met bijv 1 kant.
Toen zag ik de Busse Rotare bij EJ en dacht "dit issum" en idd het issum!!
Probleem bij dat paard is dat ie een (dubbel)gebroken bit te onrustig vind en tevens weinig ruimte heeft.
Een rechte is dan een stuk rustiger in de mond en de BR geeft je dan toch nog het gevoel dat je toch nog een beetje aan een kant kunt inwerken zonder dat het te onrustig wordt in de mond.
Mizora schreef:Heb je ook wel zonder stangteugel gereden. Dus uberhaupt niet eraan gegespt? Hoe reageert je paard dan?
Dabo schreef:Myler level 2 heeft toch geen 'vierkante' tongboog? Ik heb er 1, juist een hele fijne lichte tongboog. De MB04![]()
Level 3 heeft inderdaad wel een vrij hoge tongboog, zou ik ook niet zo snel mee gaan rijden.
Myler mag gewoon op wedstrijd (heb ik zelf ook mee gereden) als er maar geen sleuven in de bitringen zitten.