Dressuurzadel extreem kort, welk merk en ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dressuurzadel extreem kort, welk merk en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:06

Hallo,

Ik ben op zoek naar een donkerbruin extreem kort (40 cm) dressuurzadel met zo'n singelsysteem waarbij de singelstoot ver naar voren ligt. Budget is even niet van toepassing.
Boommaat zal het probleem niet worden, is gewoon medium.

Heb al wat zadelmakers aan de telefoon gehad, Custom kan mij niet helpen en raadt mij Strada aan...

Nu heb ik zelf vanwege een blessure eigenlijk juist wat meer stevigheid en diepere zit nodig.
Wie o wie helpt mij ideeën op te doen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:11

Strada heeft wel wat mogelijkheden qua zit en wrongen. Maar voor het fijne zou je dan contact op moeten nemen met Strada Nederland.

Zou Ninon Schutte van Zadelatelier Schutte je niet kunnen helpen? Die schijnt ook heel goed te zijn in maatwerk.

Anoniem

Re: Dressuurzadel extreem kort, welk merk en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:15

Ik twijfel idd een beetje tussen die 2... Lastig zeg.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:40

symbion, mijn zadel is een verkochte 18 inch voor een PRE (korte rug)
is helemaal op maat gemaakt naar mij en mijn paard.
zadel kan je zo diep laten maken als je zelf wilt, bijv bij mij wat minder (doordat als je een diepe zit wilt je inch weer groter moet zijn, en dat ging niet bij mijn paard) maar ik wou wel grote kniewrongen erop.
ook de kleur kan je zelf bepalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:45

Het gaat hier ook om een PRE idd!

De site ziet er goed uit, mag ik vragen aan welke prijsklasse ik moet denken?
En waar kan ik de dealers vinden?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:49

http://www.symbion-saddles.nl/index.php?p=merk

enige die ze verkoopt is superhorse in breda, deze is echter gestopt maar de zadelmakerij gaat door,
http://www.superhorse.nl/

prijsklasse (dressuur?) zit tussen 1600 en 1800 volledig op maat gemaakt, en welke optie's je wilt.
ik zal even foto op zoeken van mijn zadel :)
tevens kan deze boom nog 1 maat groter worden gemaakt als de boom erin zit. heb ik ook moeten doen, mijn paard dacht met 8 jaar nog even breder te worden O:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:51

Ninon Schutte .... mijn PRE'tje en ik zijn er dolenthousiast over ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:53

Aaaaaah dat is dichtbij, fijn!

Een foto zou fijn zijn, bedankt.

Mijn paard is 10 dus ik denk niet dat ze nog een boommaat gaat groeien, wellicht in de spieren nog breder worden maar dat zien we dan wel weer.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:01

kan even geen foto vinden! (mijn pc met foto''s laad niet meer bij dus hij doet het niet) ik zal morgen even een foto voor je maken als ik op stal ben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:02

Graag, dankje.

Ik ga haar sowieso eens mailen, ziet er erg goed uit en ik neig er naar om een afspraak te maken.
Zeker omdat ik nogal een apart geval ben en paardlief ook :+

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:02

al eens gekeken naar Schleese zadels? Hier in europa geproduceerd onder het merk JES ride international. maar je kan voor meer informatie gewoon kijken op http://www.schleese.com (behalve de obrigado zijn de modellen hier in europa ook geproduceerd, prijsklasse tegen de 4000 euro maar ik zou er zeker naar kijken als ik jou was, ook ivm het op maar voor jezelf en de zitting speciaal voor het vrouwelijk bekken, denk dat dat voor jou ook wel heel fijn zou kunnen zijn. Je kan anders via http://www.zadelmakerijpolane.nl ook meer informatie krijgen, een zeer kundige zadelmaakster met passie voor haar vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:04

4000 euro gaat echt buiten mijn budget :o
Ik heb veel over voor mijn paarden maar wil graag nog wat spaarcenten over houden haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:52

Heel begrijpelijk. Maar ik zou er toch eens naar kijken als ik jou was, naar het systeem. Er gaat wel iets heel moois achter schuil. je betaalt niet voor een merknaam maar echt voor wat erin zit.

Hennig heeft een soort gelijk systeem, misschien is ook dat een optie. Een stalgenoot van mij heeft voor minder dan de helft van dat bedrag een mooie 2ehandse op ebay op de kop getikt. Dan moet je wel ongeveer weten waar je naar moet zoeken (ivm beugelophanging wel of niet verder naar achter en zweetblad lengte) maar dan zou zoiets misschien ook wel een optie kunnen zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:56

Eventueel Massimo?
Mijne heeft ook maat 40cm draag lengte en is daarbij ook nog lekker breed (maatje 40, 40x40 hij ging voor salontafeltjes rug :') )
Ik vind mijn Massimo dressuur 2 enorm goed zitten, nog genoeg beweegruimte maar mijn houding is er enorm op verbeterd. Ik ga er soms ook mee buitenrijden.
Vind het een heerlijk zadel en betaalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:08

Ilsemarie schreef:
Heel begrijpelijk. Maar ik zou er toch eens naar kijken als ik jou was, naar het systeem. Er gaat wel iets heel moois achter schuil. je betaalt niet voor een merknaam maar echt voor wat erin zit.

Hennig heeft een soort gelijk systeem, misschien is ook dat een optie. Een stalgenoot van mij heeft voor minder dan de helft van dat bedrag een mooie 2ehandse op ebay op de kop getikt. Dan moet je wel ongeveer weten waar je naar moet zoeken (ivm beugelophanging wel of niet verder naar achter en zweetblad lengte) maar dan zou zoiets misschien ook wel een optie kunnen zijn.

Ik begrijp best dat je ergens voor betaald maar ik heb dat geld simpelweg niet voor dit doel liggen ;)
Wil best wat betalen voor een zadel maar 4000 euro gaat mij gewoon te ver, ook met het oog op mijn eigen nabije toekomst (huis kopen, trouwen, kinderen).

Massimo was mij inderdaad ook al opgevallen maar dan spreek Symbion me toch nog net wat meer aan omdat je die compleet zelf samen kan stellen.

Ik kreeg nog de tip MacRider maar hoor daar erg slechte dingen over....
En WOW?

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:17

Ik heb een Passier Corona II via het Gareel in Schijndel.
Hij wordt voor hun bij Passier speciaal aangepast met oa extra hoge Keil.
Hij ligt perfect op mijn smalle Friesje met korte rug, en ook op de hele flinke E pony van mijn dochter.
Deze heeft een extreem korte en vooral overgevoelige rug, en hij loopt hier super onder.
De zit van dit zadel is ook fantastisch, ik heb veel bekken en rugproblemen, maar ik ben er superblij mee

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:19

Ik heb een Wow met 17 inch kussens en 18 inch seat. Daarvan is het draagvlak toch nog wel zo'n 47 cm, misschien 45 als ik verkeerd heb gemeten, maar zeker geen 40.
Heb dit zadel aangeschaft voor een kruising fries-andalusier.
Misschien hebben ze nog kortere kussens, dat weet ik niet precies. Ze hebben in ieder geval iets van 15 soorten kussens.
Wel een erg fijn zadel! Ik kon m nu zo aanpassen voor mijn nieuwe paardje. Scheelt weer :)
Wel duur ook, tegenwoordig iets van 3000 euro dacht ik.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:24

Strada zadels zijn inderdaad echt super kort. Heb er 1 keer mee gereden, en dat beviel prima. Omdat mijn paard nog erg jong was toen niet voor dat zadel gekozen (iets met budget en paard dat nog ging veranderen). Het lijkt wel echt een oplossing als je kort wilt, en door de verschillende boomvormen is het ook nog aan de rug aan te passen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:27

Albion heeft ook zadel die goed passen bij paarden met een korte rug, daar al eens gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:42

3000 euro vind ik ook behoorlijk veel, ik hoop toch voor wat minder ook te kunnen slagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:27

Ik heb inmiddels contact opgenomen met equimaro.nl en superhorse.nl voor verschillende zadels. Ben benieuwd.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:34

Al eens aan Equestor gedacht? Ik moest ook een kort zadel hebben, en kwam hierbij uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:49

Ga ik zeker even beter bekijken van de week.

Heb al iemand met een 2ehands erover benaderd.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:04

Tjah, zo groot is mijn budget in principe gewoon niet. Dus wordt echt mijn aller aller laatste optie.