Pony met 'zware' kaak? HELP

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DunaCO

Pony met 'zware' kaak? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 12:13

Ik zit met 2 probleempjes, wie kan mij helpen?

ik reed mijn (d) pony altijd met kaak gekruist bitloos hoofdstel. Nou zijn mijn instuctrice en ik het erover eens dat dit toch een te streng hoofdstel is en kan ik beter eentje nemen met druk op de neus. nou weet ik niet welke maat ik moet nemen want, een maatje cob zit te (veel te) groot rond de neus maar een maar een maatje pony zit te dicht op zijn ogen en te klein rond zijn kaak welke maat moet ik nemen?

Probleem nummer 2 is dat wanneer ik met bit rijd, hij zijn hoofd kantelt naar links (dus met zijn neus naar links). Hij is al naar de tandarts geweest en dat doet hij alleen met een bit in. Ik rij met dubbel gebroken trens. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Paloma_Janet

Re: Pony met 'zware' kaak? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:02

Wat betreft het hoofdstel zou ik een maat cob nemen, je kan er altijd nog gaatjes bij maken en het op deze manier passend maken!

Een antwoord voor je tweede probleem zou ik niet weten, alleen dat je misschien (onbewust) met teveel druk rijd en je pony daarom zijn hoofd kantelt.

scrabbel

Re: Pony met 'zware' kaak? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:17

Het hoofd kantelen wordt veroorzaakt door onvoldoende druk op de buitenteugel. Zorg dat je hier voldoende druk op houdt. (geen ervaring met bitloos maar met bit is dit de oplossing) Indien het paard dan de andere kant niet wil inbuigen maak je enkele ophoudingen met die hand.