maat ijslanderkopstuk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

maat ijslanderkopstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 22:11

Zijn er hier IJslanderruiters/gebrukkers/liefhebbers die een idee hebben hoe groot de doorsnee ijslanderhoofdstellen zijn?

Het zit namelijk zo:ik had een heel fijn hoofdstel zonder keelriem,maat full,deze:
Afbeelding

Nu heeft het kopstuk het begeven(paardje heeft effe zijn krachten gebruikt :D ),maar de rest van het hoofdstel is nog gewoon goed.nu was ik erover aan het denken om een ijslanderkopstuk te bestellen,dit type:
www.agradi.nl/hkm-ijslanders-kopstuk-met-musketons.htm
om mijn hoofdstel terug compleet te maken.Maar ik twijfel of het kopstuk wel voldoende verstelbaar zal zijn,het moet namelijk wel dienen voor een gewoon paard.

Iemand die zo eentje heeft en de meetlat er even wil naast houden?Alvast bedankt!

HTM

Re: maat ijslanderkopstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:03

IJslandermaat is meestal cobmaat.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 00:04

Ik heb deze net van de week binnen gekregen. Ik kan hem wel even voor je meten op de langste stand voor je. Dit doe ik morgen ochtend even.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 00:15

Mijn kopstuk is heel ruim verstelbaar, ik heb er één van Topreiter. Voor mijn ruin zit hij op het strakste gaatje, qua halsters zit hij tussen cob en full in.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 05:14

Ik heb zelf zo'n soort hoofdstel samen gesteld. Ik had een rondgenaaid hoofdstel en daar gewoon de keelriem vanaf gehaald. Of een los bakstuk voor stang en trens hoofdstuk pakken.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:41

Als ik hem goed gemeten heb is hij 105 cm omgeveer, van einde musketon naar andere einde musketon op het grootst.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 20:42

Dan is het inderdaad COB maat.
Ik heb mijn gewone hoofdstellen nagemeten,en die van mijn grote schimmel is 1m06 en die van de kleine(KWPN met klein hoofdje) is 99 cm.

Het zou toch voor de kleine moeten dienen,dus dat zou moeten lukken.

Alvast bedankt iedereen!!