Wat voor zadel en welke zadelmaker?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Wat voor zadel en welke zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 07:54

Ten eerste: zadelmaker/passer wil ik uiteraard er bij halen probleem echter ik heb geen idee of er dergelijke goede zadelmakers in Zeeuws Vlaandefen zitten of hierheen komen. Uiteraard al gezocht en veel zitten ver weg en dan betaal ik +/- €90,- aan vervoerskosten en dit vind ik eerlijk gezegd behoorlijk aan de maat.

Ten tweede: graag wil ik zelf een zadel aanschaffen en dit laten aanpassen/opvullen etc. Omdat ik dan waarschijnlijk een stuk goedkoper uit ben.

Ten derde: op maat gemaakt zal hier pas verschijnen als de pony uitgegroeid is.

Als iemand een goede zadelmaker/passer weet dit voor een schappelijke prijs in Zeeuws Vlaanderen komt mag dit zeker gemeld worden graag zelfs, ook als deze zadels mee kan nemen zoals Wintec, tekna of thorrowgood.

Pony heeft niet een erg lange rug, nog vrij smal van voor en een redelijke schoft.

Wat voor zadel raden jullie aan voor dit type paard? *let op het wordt voor er iemand op stapt nagekeken en indien nodig aangepast* ik zoek een dressuur zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Wat voor zadel en welke zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:35

Ik heb fijne ervaringen met rossners die passen op veel paarden. Het blijft alleen wel een gok natuurlijk maar als ik dit zo zie zie zou ik voor een rossner met medium boom gaan en die eventueel nog laten aanpassen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:58

Wil je alleen weten wat voor zadel op de pony kan passen of ook een zadel wat voldoet aan jouw wensen?
Voor dat laatste is het voor ons handig te weten wat voor wensen jij hebt; diepe zit, vrije zit, veel kniewrongen of juist niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:49

Excuus, voor mijzelf wens ik een zadel met wat wrong en een redelijk diepe zit, echter niet gedwongen. Zelf vind ik de tekna een heerlijk zadel als dat een idee geeft.

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:52

Rossner of een annatomica, zelf heb ik een rossner, En thorowood. Erg fijne zadels!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:31

Ik heb zelf een Tekna, en die vallen wel heel mooi kort. Scheelt echt cm's met mijn vorige 17 inch. Ik weet niet welke inch maat jij nodig heeft maar dat was bij het 'probleem' met kort paard en broekmaat 38. Wintec daarentegen valt weer erg groot!

Ik woon totaal niet in de buurt dus kan helaas niet helpen met zadelmakers.

Succes iig!

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:40

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:12

Bedankt Juleke!!

Capriootje het ligt aan de broek, ik heb maat 36/38 smal van taille en buik maar vrij stevige benen en billen. Voor nog meer duidelijkheid 1.63 en 58 kg, en ben vrij gespierd, vooral onder benen, buik en armen.

Zoals te zien.. Flinke benen..

Afbeelding

Afbeelding

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 01:42

Voor korte ruggen raad ik je Wintec zeker af! Dodelijk voor de korte paardenrug, dan ga je al een 15 inch moeten nemen en dan is ie waarschijnlijk nog te lang :') verder is de pasvorm zo lastig dat het op niet veel paarden past.

Voor een Haflingerrug ga je het meeste kans hebben bij Massimo, Thorowgood, Kent&Masters geloof ik ook nog... met de pasvormen van Tekna heb ik geen ervaring, helaas. Veel succes met je zoektocht!

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 05:58

Over het type zadel kan ik je geen advies geven. Bij mij komt er volgende week zaterdag een belgische MSFC zadelpasser die ook Kent&Master, Thorowgood en Albion aanmeet. Je mag altijd een PB sturen wie het is en wanneer ze bij mij komt :)