H-girth of banaansingel semi-boomloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caaatje

H-girth of banaansingel semi-boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 19:34

Ik ga dus binnenkort twee Hidalgo zadels kopen, een Spaans type voor mijn Brabander en een normaal Engels dressuur voor mijn new forest, nu ben ik aan het twijfelen voor het dressuur zadel. Mijn merrie haar singelplek ligt heel ver naar voor en ik weet niet welke van de twee het geschikst is. Prijs speelt voor mij geen rol, ik wil het beste voor mijn paarden en een goede singel kan een groot verschil maken, wat raden jullie me aan en als je een linkje bij het product zou kunnen zetten zou dat heel fijn zijn :)

Buitenzinnig

Re: H-girth of banaansingel semi-boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:56

Je kunt verschillende zadels testen, ik kan eventueel ook bij je langs komen met een aantal zadels. Het is lastig beoordelen welk zadel geschikt is, het is vaak een kwestie van uitproberen.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 18:47

Ik ben bang dat dat wat ver is... Ik woon iets over de grens in België

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:13

Over het algemeen werkt een echte C-vormige / curved singel het beste bij paarden met een ver naar voren liggende singelgroeve.

Een H heeft weinig functie wat dat betreft, en een banaan werkt vaak wat minder goed dan een echte C zoals bvb. een Rossner of Kieffer Comfort singel :)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 13:58

Dankjewel :D