Soepele smalle rubberen teugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Soepele smalle rubberen teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:08

Ik ben opzoek naar soepele buigzame smalle rubberen teugels (dus met nopjes). Bij de divoza fijne gevonden, maar bijna 100,- vind ik wel erg veel :o en deze hadden 'stopjes' om de zoveel cm wat ik eigenlijk niet zoek..
Ook de betaalbare teugels bekeken, van bijv pagony. Maar ik vond deze zo dik en stroef. Duim op de teugels leek me onmogelijk. :=
Iemand de gouden tip welke teugels ik zoek en waar te koop?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:10

absque_dubio

Re: Soepele smalle rubberen teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:12

Vind het zo lastig beoordelen op die foto's. :o heb je een foto van dichtbij van jouw eigen teugels?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:12

Stang teugels met rubber aan de binnenkant die vind ik zelf heel fijn, zijn doordat ze normaal voor de stang bij s&t worden gebruikt fijner en dunner
Ik heb ze met rubber aan de binnenzijde voor het slippen buiten is gewoon leer

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:16

Bedankt voor de tip Seven! Naar stang teugels kijken is een goede. Ik twijfel alleen over alleen de binnenkant rubber. Ik ken niemand die ze heeft dus kan ook niks proberen. En om 10 paar teugels aan te schaffen tot ik de juiste heb gevonden vind ik een beetje zonde. Ik ga eens op marktplaats kijken.

Van de rubberen teugels weet ik dat ik ze fantastisch vind. Echter geen merk te vinden op de teugels en diegene van wie ze zijn heeft ze drie jaar terug gekregen dus komen er ook niet achter. :\

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:19

FRA teugels zijn denk ik die je zoekt. Waren hier in de ruitersportzaak 25,-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:20

Ik vond de rubbere zelf te dik vandaar de stang teugel met rubber aan de binnenkant.
Proberen lijkt me ook de makkelijkste optie wie weet vind je het niets zonde van je geld ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:26

Als ik die Google lijken dat meer een soort fijne geweven teugels oid? Daar heb ik helaas ook geen ervaring mee. Lijkt mij erg op de simpele springteugels lijken? (Welke ik eerder altijd had en ik nu dus zat ben nadat ik eens andere teugels in handen kreeg)

Ik bedoel zoiets maar dan beide kanten rubber; http://www.ej.nl/popup.aspx?SupplyImage ... 2001-l.jpg
En dan dus niet zo stug en dik dat mijn minihandjes het amper vast kunnen houden. Maar lekker dun en soepel.

Ze zouden een teugelleenservice moeten uitvinden zodat je kan kijken wat voor teugels bij de ruiter passen voordat je ze aanschaft. :+

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:30

absque_dubio schreef:
Vind het zo lastig beoordelen op die foto's. :o heb je een foto van dichtbij van jouw eigen teugels?

Ja, snap ik!
Maar poeh, nee, een foto van dichtbij kan ik zo gauw niet vinden.
Endurance ruiters rijden vaak met biothane, al die felgekleurde teugels en hoofdstellen zijn bijna allemaal biothane. Misschien dat je daar een goede foto van kunt vinden?

Mijn teugels zijn beta-biothane, en best wel stroef en superdun. Heb er met droog weer meer dan voldoende grip aan. Met regen worden ze wel glad, maar niet zo dat het niet te doen is.
Ik vind het superspul, dat biothane. Geen onderhoud, vrijwel onverwoestbaar en het toont ook nog leuk ;)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:33

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:46

Die vond ik dus te veel op 'normale' springteugels lijken, en aangezien ik daar juist vanaf wil durfde ik de gok niet te nemen om ze aan te schaffen. En van die 'stopjes' op de teugels wil ik liever niet meer. Lijkt wel alsof die altijd in de weg zitten. :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:27

Ik heb perfect de teugels die je bedoeld, net die van je link maar dan heel dun en soepel. Maar ik weet echt niet van welk merk, de plaatselijke ruitershop had ze. Er staat geloof ik ook geen merkje meer op... Die waren ook maar iets van een 25 euro. Ik ga heel hard voor je nadenken :')

Zitten ook geen vervelende stopjes op.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:05

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:38

Leen schreef:
Ik heb perfect de teugels die je bedoeld, net die van je link maar dan heel dun en soepel. Maar ik weet echt niet van welk merk, de plaatselijke ruitershop had ze. Er staat geloof ik ook geen merkje meer op... Die waren ook maar iets van een 25 euro. Ik ga heel hard voor je nadenken :')

Zitten ook geen vervelende stopjes op.

Eens, deze heb ik ook :D , ook gewoon bij de plaatselijke ruitershop gehaald. Echt precies wat je zoekt. Ik ga morgen even voor je kijken voor het merk als dat erop zit ;).

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:54

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:06

Ik had zeer fijne van Dobert. Zijn wel prijzig (ca 80,-), maar ik heb er echt jaren mee gedaan. Ze zijn smal met een suede achtige greep.