Bit van kunststof ipv ijzer, is dat wat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Bit van kunststof ipv ijzer, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 19:22

Ik was op marktplaats aan het zoeken naar een bit voor mijn paard. Nu kwam ik van Let's ride een bit tegen in verschillende kleuren (roze groen zwart en nog een kleur?) van kunststof. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? http://link.marktplaats.nl/m813238413

Anoniem

Re: Bit van kunststof ipv ijzer, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:27

Als ze daar op gaan kauwen komen er snel scherpe randjes aan..
Ik ben dus niet echt kapot van kunstof bitten. Maar dit merk ken ik niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:27

Je hebt veel soorten kunststof. Ik ken de bitten niet, maar ik weet dat stoffen als rubber en ruwe, zachte kunststof snel schuurplekjes kunnen veroorzaken, en het kan idd kapot gebeten worden. Kunststof is altijd minder glad dan metaal, dus het glijdt ook minder soepel door de mond. Voordeel is natuurlijk dat het minder zwaar is, minder koud en minder hard tegen de tanden. Het heeft z'n voors en z'n tegens.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:33

Ik heb een tijd lang met een Happy Mouth gereden, nooit problemen mee gehad. Je moet soms controleren op scherpe randjes, bij mij zaten die er echter zelden aan. Ga wel altijd voor een harde kunststof, nooit voor rubber. Harde kunstof is zacht en schuurt niet, rubber wel, zeker met vochtigheid. (het verschil tussen beiden is makkelijk te ervaren bij een kunststof afwasborstel met een rubberen handgreep) Jammer dat het enkelgebroken en niet dubbel- of ongebroken trensen zijn, anders had het mij ook wel geïnteresseerd!