simpel karretje maken?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

isawessels00

simpel karretje maken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 18:29

heei iedereen,

ik en mijn vriendin willen graag onze verzorgpony beleren voor de kar. alleen wij mogen geen €500 uitgeven aan onze verzorgpony. dus zou het ook kunnen dat je zelf een houten karretje maakt? geen sulky maar echt een karretje. en hoe zwaar mag zo'n ding zijn?

we doen dit natuurlijk met behulp van een volwassene. wij zijn niet 2 penny's die van alles gaan doen ofzo :P

de pony is +/- 85 cm. aan lange lijnen lopen kan hij al!

ik hoop dat iemand ons kan helpen!

x ons

Pluttersput

Re: simpel karretje maken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:41

85 centimeter is al behoorlijk klein voor voor de kar. Daar zou ik zelf niet voor gaan sleutelen. Je krijgt dat nooit licht genoeg om er dan ook nog met 2 op te gaan zitten denk ik...

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 19:45

Pluttersput schreef:
85 centimeter is al behoorlijk klein voor voor de kar. Daar zou ik zelf niet voor gaan sleutelen. Je krijgt dat nooit licht genoeg om er dan ook nog met 2 op te gaan zitten denk ik...

we hoeven er ook niet perse met zn tweeén op te gaan hoor... en als één ook nog te zwaar is hebben we wel wat kleine ruitertjes die wel op de kar willen!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:48

Dan nog.. Ik zou het niet zelf gaan maken. Waarschijnlijk wordt het een te zware constructie die je ook nog niet in balans gaat krijgen.
Ik zou op zoek gaan naar een goedkoop 2ehands sulkietje..

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 21:54

heeft er iemand ook nog een beetje nuttige berichten?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:55

Sulky?

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:08

Fenny schreef:
Sulky?

die kan ik niet betalen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:09

Sparen en over enige tijd een sulky kopen. ;) Niet zelf gaan kloten, dat gaat geheid mis.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:14

bij een pony van 85 cm is het of een sulky of niet! derest is gewoon te zwaar. als je een kar maakt en er een klein meisje op zet werkt dat toch ook niet? levengevaarlijk! je gaat toch niet een klein meisje een onbeleerde pony laten mennen?

doe alsjeblieft veilig. spaar voor een sulky of ga anders lekker wandelen en fietsen enz.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:16

ik kan wel gaan sparen maar dan mag ik alsnog niet meer dan 50 euro uit gaan geven. tuurlijk wel, als je er naast blijft lopen... en wandelen, fietsen, dergelijke mogen we niet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:16

isawessels00 schreef:
heeft er iemand ook nog een beetje nuttige berichten?

Niet aan beginnen, tenzij je levensmoe bent :n

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:18

Ik zou gaan sparen, samen. Dan duurt het nog wel iets langer, maar zelf een beetje gaan sleutelen zou ik niet aan beginnen. Er staan ook genoeg tweedehands menwagens/sulky's te koop, je hoeft niet per se de een nieuwe sulky aan te schaffen.

De mensen die menwagens/sulky's maken doen ook niet zomaar iets voor de "lol" zijn verdiepen zich erin en hebben er verstand van, weten hoe alles in elkaar moet steken om het veilig te houden ed. Als je dan zelf met erg weinig kennis een beetje gaat sleutelen is dat gewoon niet veilig, voor jullie niet en voor de pony niet.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:20

mijn vader én haar vader werken allebei als klusser/timmerman. zei gaan ons helpen zoals in de op staat

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:24

Je wil een pony beleren waar je geen geld aan mag uitgeven en ook niet mee mag fietsen, etc. Mag je er dan eigenlijk wel mee het erf af?

Voor 50 euro kom je niet aan een ponyvriendelijk en veilig! tuig en al helemaal niet aan een sulky die pony kan trekken en waar jij op kan zonder te verongelukken. Net zo min als materiaal om er zelf een te maken, want je zit aan sterk en lichtgewicht spul vast en dat is duur. Je hebt als menner een stuk minder mogelijkheden qua ingrijpen dan als ruiter. Je hebt les nodig of op zijn minst een ervaren helper om de basis er goed in te krijgen.

Als ik het goed snap wil je veel meer dan je mag met deze pony. Of zoek iets wat wel mag (horseagility iets voor jullie?) of ga op zoek naar een verzorgpony waar je wel mee kan wat je wil (met goede begeleiding!).

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:24

Je mag wel mennen maar niet wandelen of fietsen met die shet? Als je aan mennen begint moet je weten dat het meeste gewoon prijzig is. Want het moet wel veilig zijn. Ik heb geluk gehad dat ik een vierwielig karretje heb kunnen fixen voor mijn shet van 89. Maar die zijn ook echt uitzonderlijk klein dan. Als ik jou was zou ik met een ervaren menner die shetlander een keer voor een sulky zetten. En niet voor een zelfgemaakt houten karretje.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:28

tamary schreef:
Je wil een pony beleren waar je geen geld aan mag uitgeven en ook niet mee mag fietsen, etc. Mag je er dan eigenlijk wel mee het erf af?

Voor 50 euro kom je niet aan een ponyvriendelijk en veilig! tuig en al helemaal niet aan een sulky die pony kan trekken en waar jij op kan zonder te verongelukken. Net zo min als materiaal om er zelf een te maken, want je zit aan sterk en lichtgewicht spul vast en dat is duur. Je hebt als menner een stuk minder mogelijkheden qua ingrijpen dan als ruiter. Je hebt les nodig of op zijn minst een ervaren helper om de basis er goed in te krijgen.

Als ik het goed snap wil je veel meer dan je mag met deze pony. Of zoek iets wat wel mag (horseagility iets voor jullie?) of ga op zoek naar een verzorgpony waar je wel mee kan wat je wil (met goede begeleiding!).

tuig en alles hebben we al allemaal al, een ervaren menner is er op stal wel. we hebben alles wel alleen geen karretje. en nee. we mogen niet van het erg af

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:31

isawessels00 schreef:
Fenny schreef:
Sulky?

die kan ik niet betalen

Als jullie een simpele maar veilige sulky niet kunnen betalen zou ik deze plannen maar aan de kant schuiven.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:33

nouja ik vind 400 euro voor een sulky een beetje te gek ;)

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:37

Kijk eens op marktplaats.
Staan prima sulky's En wagentjes Voor nog geen 200 euro Op.
Alleen de grootte maakt het lastig

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:38

Je zit ivm gewicht + sterkte materiaal al snel richting aluminium en dat verwerken is nu eenmaal kostbaar.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:42

En al zou je aan een sulky of iets kunnen komen, zou ik het je afraden! Mennen is niet zomaar even een shetlander voor een kar knopen. Nee, doe het alsjeblieft met goede begeleiding!

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:00

ik heb nu al meerdere keren gezegt dat we begeleiding hebben, ze hebben mijn andere verzorgpony ook beleerd voor de kar

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:11

Oke, dan zou ik even lekker doorsparen ;)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:11

Je vraagt in je openingspost of het mogelijk is om zelf een karretje te knutselen, 100% van de mensen hier zegt nee, maar jij blijft erbij dat het wel kan, waarom stel je dan de vraag als je toch niet luisterd naar mensen met ervaring?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:34

isawessels00 schreef:
ik heb nu al meerdere keren gezegt dat we begeleiding hebben, ze hebben mijn andere verzorgpony ook beleerd voor de kar

Dan vraag je aan die ervaren menner of hij je vader kan uitleggen hoe je zelf een karretje kan maken voor 50E?!
Ik weet (ik hoop eigenlijk) dat degene zegt dat dat niet mogelijk is en dat degene jullie vaders toch kan overtuigen een goed karretje te kopen.