Ben ik vergeten te melden, ook de tandarts is langs geweest, deze heeft wat bijgevijld (was op school) maar het had volgens hem geen invloed op daar waar het bit zit. En zou zeker deze reactie niet mogen uitlokken.
Zou het ook raar vinden als het daar aan zou liggen, ze eet gwn zonder knoeien, in het bos doet ze het niet (ook niet als de teugels op gepakt worden), tijden springen doet ze het veel minder. Maar vanaf dat er dressuurmatig gereden word doet ze dit.
Nu met het halster zoekt ze echt terug de hand van de ruiter op. Had vandaag het hoofdstel over het halster gedaan maar gereden met de teugels aan het halster. En ze bleef zo ontspannen lopen.
Voor ik het meisje met een halster heb laten rijden raakte ze de piste niet rond zonder dat ICE de kletter op ging, bit vast pakte, sterren keek, prottesteerde. En vandaag sinds maand terug los in de piste zonder problemen.
Zoek dus een hoofdstel met ongeveer dezelfde werking als een halster.
Reden wrm ik niet wil dat er met een halster gereden blijft worden is omdat ze na een tijdje tijdens het uitstappen door heeft dat ze gras kan eten en de ruiter dan totaal niks meer te zeggen heeft. En dat is toch een nadeel aan het halster
Hoe werkt een sidepull exact?