Binnenkort verhuist mijn paardje naar een andere stal. Ik heb het hier super naar mijn zin maar ik wil graag dat hij wat langer buiten staat.
Op deze stal kan ik hem ook met warm water afspuiten en kan ik gebruik maken van het solarium. Dit lijkt mij erg prettig, voornamelijk in de winter. Mijn kleuter is namelijk nogal een smeerpoets en zo kan ik toch netjes op wedstrijd verschijnen
.Nou wil ik graag een goede deken om hem te laten drogen. Ik neem aan dat ik hem namelijk niet bloot onder het solarium kan zetten als hij nat is (en het dus winter is). Volgens mij staat hij daar niet op de tocht.
Wat is verstandig? Met hals/zonder hals? Fleece/wol?
Ik las dat wol lastiger schoon te maken is. Het is niet de bedoeling dat hij er mee op stal staat (dan is het namelijk zo kapot
). De deken wordt dus niet zo heel erg vies. Ik vind het wel prettig als ik hem eventueel een keertje kan wassen, kan ik dit gewoon ergens laten doen? Iemand daar ervaring mee?Wij hebben inmiddels 12 jaar paarden maar deze luxe kennen we niet
Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringen, hoe zorg ik ervoor dat hij het niet koud krijgt en goed opdroogt?