welke beugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stroobosje

welke beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 16:20

bij het rijden krijg ik vaak ( altijd) last van mijn enkels. mijn enkelbanden zijn erg slap en mijn enkels willen steeds knikken tijdens het rijden. na het rijden zie ik er soms tegenop om af te stappen, want het duurt vaak even voor die pijn dan weg is. nu zit ik te denken aan andere stijgbeugels maar weet niet zo goed welke ik moet doen. sprenger bow ballance of gpg beugels. de een heeft vering, de ander scharniert. wat is wijs? wie kan me tips geven?

Thats_Me

Re: welke beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:29

Denk aan bijvoorbeeld bowbalance beugels van sprenger. Zelf heb ik een goedkopere versie ooit uit Duitsland gehaald. Ze bevallen mij erg goed en ik rijd er inmiddels al een jaar of vijf mee. Inmiddels heb ik wel een enkelbrace omdat m'n ene enkel echt te zwak is.

Daarnaast zou je eventueel nog naar GPG-adapters/beugels kunnen kijken. Daar veer je ook meer in mee. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:30

Ik heb de sprenger bow balance en voelde echt een verschil in mijn enkels!
Heb ze ondertussen 3 jaar dus voel het verschil eigenlijk niet meer, maar moest je me nu terug met "normale" beugels gaan laten rijden dat ik het na een kwartiertje niet meer trek van de pijn in mijn enkels.
Weet niet hoe ze werken met slappe enkels dus daar kan ik niet bij helpen. Ik kreeg altijd pijn doordat mijn hiel naar onder stond en de beugel mij eigenlijk tegen hield, wat hij nu niet meer doet omdat de beugels mee kunnen knikken naar onder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:34

Ik heb ook de bow balance,en het rijdt erg fijn als je rotte knieeen hebt als ik. Ze veren ook lichtjes door de nopjes en ze hebben ook een brede onderkant die je voet fijn ondersteund

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:35

Ik zou ook voor de Sprenger Bow Balance kiezen. Mijn vriendin had ook altijd last van haar enkels na het rijden en toen ze de BB gebruikte had ze meteen geen last meer van haar enkels.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:52

De bow balance beugels van sprenger zijn zeker een aanrader! Ik had ook altijd last van mijn enkels en knieën en sinds ik deze beugels heb heb ik nergens geen last meer van! Ze kosten wel wat maar ik kan nu pijnvrij paardrijden.

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:25

maakt het nog verschil of je van prenger de bow ballance neemt of die beugels die alleen scharnieren?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:59

Ook ik heb de bow balance en ze zijn elke cent waard. Ik had altijd na eennhalf uurtje stappen al last van de enkels en knieen. Nu nooit meer.

ze zijn reteduur maar ik zou ze zonder twijffelen weer kopen