welke kleur bandages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anudi

welke kleur bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:01

Hallo bokkers,
Ik wil graag een set bandages voor mijn schimmeltje kopen maar ik weet niet welke kleur ik wil. Ik wil ze voornamelijk gebruiken op wedstrijden en daarom wilde ik eigenlijk graag witte kopen, maar ik weet niet of dat mooi is bij d'r. Verder zat ik zelf te denken aan zwart of donkerblauw.
Dit is ze:
Afbeelding

Wat denken jullie?

MyHu

Re: welke kleur bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:04

Donkerblauw staat vast heel mooi! Crème, grijs of zwart kan ook heel chique zijn.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:06

Omdat der benen redelijk 'donker' zijn zal wit denk ik ook wel mooi zijn. Maar donkerblauw vind ik ook altijd wel iets hebben. :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:06

Ik zou denk ik gewoon voor wit gaan aangezien ze best donkere benen heeft.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:08

ik vind rood haar denk ik ook wel heel erg mooi staan zoals de kleur van het dekje en donkerblauw denk ik ook

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:10

Je mag toch helemaal niet starten met bandages?

Ik zou voor rood of donker blauw gaan, al ben ik zelf geen voorstander van bandages voor de mooi.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:12

Wij gebruiken ook gewoon bandages voor op de trailer of met het inrijden hoor... Ik zou crème of donkerblauw kiezen :)

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:12

capopjekop schreef:
Je mag toch helemaal niet starten met bandages?

Ik zou voor rood of donker blauw gaan, al ben ik zelf geen voorstander van bandages voor de mooi.

Nee, ook niet om mee te starten. Gewoon voor het losrijden en uitstappen. En verder voor op de trailer.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:15

dezelfde kleur als het dekje

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:17

Ik zou een setje maken. Ik zie een rood dekje op de foto dus rode bandages. Maar als je donker blauw hebt, ga voor donkerblauw <3 als ik een schimmeltje had wist ik wel welke kleur ik ging kopen :P

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:20

Gydja schreef:
Ik zou een setje maken. Ik zie een rood dekje op de foto dus rode bandages. Maar als je donker blauw hebt, ga voor donkerblauw <3 als ik een schimmeltje had wist ik wel welke kleur ik ging kopen :P

Ik heb twee donkerblauwe dekjes en daarom zit ik ook aan donkerblauw te denken.. Maar op wedstrijden rij ik lekker standaard met een wit dekje en ik weet niet of donkerblauw daar ook mooi bij is.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:26

als je dan met een wit dekje rijd moet je ook witte bandages omdoen. rij je met een blauw dekje doe je blauwe om

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:30

Welke kleur blauw is je dekje dan? Want ik heb nog wel grijs blauwe bandages die mijn paard eigenlijk niet passen en ik me er toch maar eens overheen moet zetten om ze weg te doen :') Je kan er dus voor kiezen om 2 kleuren bandages te nemen?

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:32

Gydja schreef:
Welke kleur blauw is je dekje dan? Want ik heb nog wel grijs blauwe bandages die mijn paard eigenlijk niet passen en ik me er toch maar eens overheen moet zetten om ze weg te doen :') Je kan er dus voor kiezen om 2 kleuren bandages te nemen?

Afbeelding

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:32

Bordeaux rood :))

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:34

Anudi schreef:
Gydja schreef:

[ Afbeelding ]

helaas niet de zelfde kleur grijs als de bandages die ik heb :P Heb je ook foto van je witte dekje? Ik vind meestal pads leuker staan dan dekjes. Maar dat is dan weer een kwestie van smaak.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:36

bij een schimmel heb je het geluk dat er meerdere dingen kunnen op wedstrijd. Ik vind het blauw ook leuk staan. Grijs zou ook nog kunnen en wit natuurlijk ook

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:38

Gydja schreef:
helaas niet de zelfde kleur grijs als de bandages die ik heb :P Heb je ook foto van je witte dekje? Ik vind meestal pads leuker staan dan dekjes. Maar dat is dan weer een kwestie van smaak.

heb alleen deze, die is helaas wel heel onduidelijk en al van lang geleden:
Afbeelding

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:51

dat witte dekje is niet zo heel mooi :( misschien een wit dekje met een donker randje is dan mooier op zon witte schimmel

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 17:11

bliver schreef:
dat witte dekje is niet zo heel mooi :( misschien een wit dekje met een donker randje is dan mooier op zon witte schimmel

Bedankt voor je commentaar. Maar ik vroeg om bandages, niet om de kleur van een nieuw dekje.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:13

Of je doet geen bandages om? Er is veel onderzoek naar geweest, die dingen vergroten de blessurekans alleen maar :z

Maar als je ze toch zo nodig om moet, dan vind ik de nieuwe zomerkleur groen erg leuk op een schimmel.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:15

Als je er mee los wilt rijden, zou ik altijd dezelfde kleur kiezen als die van je dekje. In jouw geval dus witte.

Bandages zijn op wedstrijd alleen meestal niet echt handig. Zeker niet als je ze met losrijden en met uitstappen wilt gebruiken. Dan moeten ze dus af, opgerold worden door iemand en dan weer omgedaan worden, terwijl je paard warm is en moet gaan uitstappen. Misschien iets om even over na te denken. :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:19

uitstappen is sowieso onzin

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:20

ik bedoelde natuurlijk uitstappen met bandages :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:25

KozieZ schreef:
Als je er mee los wilt rijden, zou ik altijd dezelfde kleur kiezen als die van je dekje. In jouw geval dus witte.

Bandages zijn op wedstrijd alleen meestal niet echt handig. Zeker niet als je ze met losrijden en met uitstappen wilt gebruiken. Dan moeten ze dus af, opgerold worden door iemand en dan weer omgedaan worden, terwijl je paard warm is en moet gaan uitstappen. Misschien iets om even over na te denken. :)

Daarom ook mijn advies, ga niet met bandages op wedstrijd, staat leuk maar is reuze onhandig.

En je hoeft tips mbt tot het dekje niet gelijk af te wijzen, witte dekjes op een wit paard maakt vaak dat het paard er niet helemaal schoon uitziet, ookal is je paard superschoon.