? Ben nu wel heel benieuwd waar die zadels daadwerkelijk vandaan komen... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? Ben nu wel heel benieuwd waar die zadels daadwerkelijk vandaan komen...
.
) staan heel wat fabrieken die dit aanbieden. Er zijn daarin dus opties welke boom, vorm, model je kiest en daarop je zadel maakt , of laat maken met eigen naam.
2005 schreef:Custom, Ninon, Arno Brandt, Tribal en volgens mij Kingsley nu ook.
Iemand (ga geen namen noemen) vertelde mij dat een groot aantal zadels allemaal van dezelfde fabriek komen en er helemaal niet zoveel verschil in bomen zit (niet in die zin dat de boom echt op maat gemaakt is, een aanpasbare voorboom noem ik niet op maat gemaakt). Ben nu wel benieuwd waar die zadels dan gemaakt worden.
.
. En inderdaad wat nombrado zegt, je betaalt vaak ruim 2000 euro voor deze zadels in Nederland, terwijl ze waarschijnlijk veel goedkoper geproduceerd worden... Flevolander schreef:Ik weet denk ik niet 1 bedrijf te noemen waar de boom zoals jij zegt opnieuw wordt gegoten.. overigens in de meeste gevallen zijn de bomen ook van hout dus dan is er van gieten sowieso weinig spraken..
.
. Leuk om te zien. Kay_CMoll schreef:Heb ik ook al gehoord. Ik wou me bvb een duur M*SFC zadel aanschaffen, omdat dit blijkbaar enorm goed zou zijn en dus zeker zijn prijs waard. oké toegegeven, mijn paardje liep er super mee. Hoor ik achteraf dat die in dezelfde fabriek als Ideal zadels worden gemaakt en er dus een zelfde 'ideal-versie' van mijn zadel bestond, maar dan voor 900 euro minder ofzo!! Had ik toen beter research gedaan, had ik voor minder geld 't zelfde zadel gehad...
Flevolander schreef:Ik weet denk ik niet 1 bedrijf te noemen waar de boom zoals jij zegt opnieuw wordt gegoten.. overigens in de meeste gevallen zijn de bomen ook van hout dus dan is er van gieten sowieso weinig spraken..
GJ9 schreef:Ik dacht dat in ieder geval de bomen van Custom, Tribal en Albion bij dezelfde fabriek vandaan komen, nl. de Fairfax fabriek.
Ik heb zelf een Tribal dressuurzadel. Bij de zadelpasservice wordt eerst de kale boom op je paard gepast, nadat je gekozen hebt welke diepte zit je wilt (keuze uit drie). Wanneer ze een passende boom gevonden hebben, wordt daarna gekeken welke vorm kussens eronder moet, welke wrongen en zweetbladen etc je zelf wilt. Dit totale bouwpakketje wordt in de fabriek gemaakt. De losse onderdelen zijn speciaal door en voor Tribal gemaakt.
De opbouw (leer, kussens) van de zadels van Custom worden weer in een andere (goedkopere) fabriek gedaan, je hebt dus wel te maken met andere kussens en ander leer.
Wat bedoel je met het woord 'Custom'? Custom made, of bedoel je op de specifieke Custom modellen? Custom merk zadels zijn inderdaad gewoon een standaard boom uit de engelse fabriek met dikke wrongen erop (die een aantal jaren terug ook enorm in de mode waren). Diezelfde boom en diezelfde dikke wrongen kan ieder bovengenoemd merk in principe wel leveren.