Nu rijst mij dus de vraag: is het handig voor paarden met een hoge schoft, om halve hals dekens te kopen? De pasvorm is dan natuurlijk heel anders. De deken die ik nu had besteld had een normale hals.
Wie heeft er ervaring met paarden met een hogere schoft, en welke (regen)dekens vallen bij jullie in de smaak qua pasvorm? (Merk en het model)
Zelf zit ik nu te denken aan de halve halsdekens van Nika, of de variant van Nika met afneembare hals.
Ik dacht, voordat ik weer ga bestellen en misschien weer niet de juiste deken uitkies...tips zijn welkom!
(Verder heeft ze geen brede borst ofzo, het is een smal type paardje - Arabiertje-)
's winters staat ze altijd zonder deken.
deze deken gaat nu nooit meer op, was er al een beetje bang voor want zodra ze haar hoofd naar beneden doet om te grazen staat de deken dus echt strak gespannen. Heb bij haar alleen met megaslecht weer een 0-grams regendeken op, verder dus eigenlijk nooit. Maar vorige maand heeft ze hem een aantal dagen achter elkaar op gehad toen het veel regende, dus ik ben bang dat daar die plek nu van komt....
voel me een slechte eigenaar!!
), QHP pasten haar schouders/hals niet fatsoenlijk in dus daar is ze binnen 1 dag à la de Hulk uit gebarsten, Harry's horse viel in verhouding achter te lang, en de regendeken van de Welkoop (el cheapo nooddeken