Gezien ik geen geschikte topic kon vinden, heb ik een nieuwe gemaakt.
Sinds bijna een jaar heb ik een Passier dressuurzadel Corona. Toen ik deze net had zijn naar 3 maanden beide knie wrongen los gegaan. Dit ging langzaam aan, binnen 2 weken was het gedaan en lagen ze er half naast. Begon met draadjes die los gingen. Tijdens het losgaan contact opgenomen met de winkel waar ik deze had gekocht. Deze hebben toen in overleg met Passier het zadel gerepareerd. Nog geen twee maanden later herhaalde dit probleem. Nogmaals contact opgenomen en daarna is de hoofdpersoon van Passier het zadel wezen ophalen. En heb ik drie weken zonder mijn eigen zadel gezeten. Gezien ik een belangrijke wedstrijd had, heb ik tijdelijk een ander zadel van passier gekregen. Deze lag echter niet super en mijn paardje heeft al een bijzondere rug, waardoor ik er toch een tijdje weer uit lag door het zadel. Zadel is in Duitsland (hoofdlocatie Passier) gemaakt en is op de post terug gestuurd naar mij.
Nu vier/vijf maanden later, herhaald het probleem zich weer. De stiksels van de knie wrongen gaan weer los.. Morgen ga ik weer contact opnemen met Passier. Wellicht een ander nieuw zadel?
Het zadel zelf is een prima zadel! Ligt super op mijn paard en zit super.
Nu ben ik benieuwd of andere hier ook ervaring mee hebben..
Nies_
Geplaatst: 25-05-14 18:39
Apart.. Ik heb er twee. De zwarte is denk ik een jaar of 3, de bruine zal de 10 jaar ruim halen. Kniewrongen zitten nog goed vast
Heb je je beugelriemen misschien onder je zweetblad zitten?
Mijn beugelriemen zitten onder mijn zweetblad (staat mooier vind ik zelf). Mijn zadelpasser zei toen ik het zadel kocht en liet aanmeten dat het beide kon (er onder of er boven). Denk je dat het daar aan ligt? Heb je daar toevallig ervaring mee?
Of het daar aan ligt weet ik niet, maar heb ze er bij een ander zadel (Kentaur) wel onder gehad en merkte dat na een tijd heel de zweetbladen naar voren trokken. Misschien heeft het er iets mee te maken, maar kan dus ook van niet. Kwam zomaar in me op.