Al wat topics bekeken maar toch niet precies kunnen vinden wat ik zocht en bij mijn situatie past. Ik rijd een pony en breng die ook uit, onwijs leuke pony maar tegen een punt loop ik aan en dat is het nageven.
Voordat ik het op koppigheid neer zet wil ik natuurlijk de rest uit sluiten.
Nu rijdt ik met elastiek, omdat als ze sterren zit te kijken ze niet fijn loopt en ik last krijg van mijn rug.
Na zo'n half uur loopt ze al veel fijner, doe ik het elastiek weer los en is ze met geen mogelijkheid nagevelijk te krijgen. Contact met de teugels gaat ze heel stokkerig van lopen ineens, ik krijg weer last van mijn rug en we doen het in vervolg maar weer om. Zo gaat het natuurlijk niet en ook de dressuur wedstrijden gaan bagger (momenteel starten we b).
Eerst dacht ik dat het gewoon haar jonge leeftijd is, icm met te weinig kracht icm met de part time manegelessen die ze loopt
Maar nu bedacht ik me ook dat het aan het bit kan liggen.
We rijden nu met een enkelgebroken watertrens.
Naar mijn idee zou een wat fijner bitje wat uitnodigd te kouwen en los te laten goed zijn. Ik wil er dus absoluut niks scherps oid in hangen!! Hoef daar dus geen aanbevelingen voor.
Na een beetje research kwam ik op een dubbelgebroken bitje of juist een ongebroken bitje uit. Ongebroken bitje omdat dat natuurlijk heel stabiel ligt en niks 'wiebelt'. Ik weet niet of dit positief zou zijn voor haar? Ook leek een appel bitje mij wel wat of iets met 'zoet (smakend) metaal' als koper/ argentaan.
Wat raden jullie mij aan of af en wat zijn jullie ervaringen? Welke combinatie van het netgenoemde zou wel eens goed kunnen zijn voor haar en misschien dat jullie zelfs een merk of type kunnen aanbevelen.
Alvast bedankt en sorry voor de misschien gemaakte spellingsfouten. Ik zit op mijn mobiel.