Met gewone dekens heb ik altijd al moeite. Want van vele dekens krijgt zij enorme schuurplekken.
Paard heeft een hele lange schouder waardoor bijna alle dekens trekken op de boeg en op de schoft. Maar bij vliegendekens is dit nóg erger en mijn paard gaat er zelfs dronken van lopen om meer ruimte te krijgen in dr bewegingen. (Ik schrok me kapot toen ik dat de eerste keer zag)
Vorig jaar heb ik mijn sweet itch hoody verkocht omdat ze daar uiteindelijk ook kale schouders van kreeg en geen manen meer overhield. Mijn amigo was zo stuk en met de vaste hals ook weer schuurplekken.
Ik zoek eigenlijk gewoon een soepelvallende vliegendeken. Liefst zonder hals of met losse hals. Heb gekeken naar de bucas en de rambo maar ik vind het elke keer zo een klap geld om dan uiteindelijk tot de conclusie te komen dat hij toch ook weer niet past.
Misschien hebben jullie nog ideeen want ik heb heel internet nu al afgespit, maar ik kom maar niet tot een juiste deken.
Heb een hele fijne cattleman zomer deken die kapot is, die ga ik nu maar maken voor zolang als ik nog geen goede vliegendeken heb. Het is eigenlijk jammer dat dat merk geen vliegendekens heeft wat dat ligt als gegoten op mijn paard

Het gaat om het paard in mijn profiel.
valt als 215
Ik heb voor mijn KWPN een Amigo Mio gekocht en moet zeggen, ultra lichte deken met mooie losse hals. Zar te denken misschien moet ik dat nog eens proberen. Echt om gek van te worden.