Hoii, Ik krijg morgen voor mijn verjaardag peesbeschermers voor mijn pony. Alleen heb ik geen idee welke maat ik zou moeten nemen. Heeft iemand een idee? Het is een Arabier x Welsh van ongeveer 145. Vragen mag altijd. Alvast bedankt!
Nies_
Geplaatst: 18-05-14 15:13
Full is in ieder geval veel te groot, dus dan zou je Cob nodig hebben, sommige merken noemen dit pony. Het kan ook per merk verschillen. Mijn pony (146) past bijna niks door dr brede benen dus die heeft van Veredus maat S.
ik denk dat Cob te groot zal zijn .Je hebt een kruissing Arabier x Welsh en dat zijn ranke chique diertjes met meestal smalle beentjes .Ik zou eerder gewoon voor pony maat gaan .Full is echt een paardenmaat .Maar er is geen regel Mijn paard is 1,74 en full is te groot omdat hij heel rank is met smalle beentjes dus zo zie je maar .Vraag even goed advies bij de ruitershop en neem evt een foto van je pony mee dan kunnen ze je goed advies geven..Suc6
denk pony, maar er is idd geen regen ik heb voor mijn pony van 1,55 maat full omdat ze vrij stevige benen heeft en cob zal daardoor te krap zijn
__Astrid
Geplaatst: 18-05-14 15:25
Sowieso maat pony (= NIET maat shet of mini) Gewoon wat de meeste merken maat pony noemen
Nies_
Geplaatst: 18-05-14 15:28
__Astrid schreef:
Sowieso maat pony (= NIET maat shet of mini) Gewoon wat de meeste merken maat pony noemen
Precies, sommige merken of winkels noemen dat dus cob.
Als dat te krap is moet je op zoek naar een ander merk. Een pony die in full beschermers past van lengte is onmogelijk. Ik heb iig nog nooit gezien dat het ook echt paste.
HellowKitty
Geplaatst: 18-05-14 15:30
Ik heb een ook een pony van 1.45 met smalle beentjes en daarvoor heb ik meestal pony en heel soms cob.
Het is gewoon een beetje uitproberen welk merk en welke maat het beste past
Monique_05
Geplaatst: 18-05-14 15:32
Ik heb zelf ook een kruising Arabier x Welsh en heb altijd maat 'pony', voor mijn pony van 1.48. (Inderdaad, in sommige merken heet deze maat 'cob').
Koop peesjes uit de BR event collectie maat pony, ik ben er 99% zeker van dat je ruiterwinkel die heeft en dat ze passen. En die heb je echt in héééééééééééééééééééél veel kleurtjes!