PRE zoekt geschikt, passend zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jambolover

PRE zoekt geschikt, passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:51

Momenteel ben ik een beetje hopeloos aan het worden... Zelf had ik een Zaldi Lander, maar die leg ik absoluut meer op hem, is veel te nipt geworden en nijpt op zijn spieren. Ben tevreden van Zaldi, maar kijk nu absoluut naar geen bepaald merk, belangrijkste is dat het zadel past op zijn rug en het steeds kan laten verstellen.

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor men 12 jarige PRE. Net zoals er hier velen naar een nieuw zadel zoeken. Het probleem is dat ik niet weet wie ik als zadelpasser kan vertrouwen...

Graag wil ik een zadel op maat laten maken. Hiervoor had ik contact opgenomen met Ninon Schutte.
Gezien ik in België woon (Leuven), kan zij dit jaar niet langskomen. Dit kan pas binnen een dik half jaar tot een jaar nog duren. Vind ik echt balen... Zou echt geen jaar meer willen wachten.

Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er hier nog mensen van België die ervaring hebben met betrouwbare zadelpassers? Heb echt al weinig positiefs gehoord vandaar.

Anoniem

Re: PRE zoekt geschikt, passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:05

O wat jammer...en als je een 2e hands Schutte zadel wat bijna past? Je neemt de moeite om naar een stal te rijden waar zij of haar collega ook een afspraak hebben en ze past her daar verder aan?

Ik denk nl dat zij erg veel ervaring met de barokke paarden heeft, ze heeft er al zoveel van een zadel voorzien....
Pas op met de barokke paarden,ze zijn niet allemaal makkelijk aan te meten, zodat je niet met een miskoop komt te zitten...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:38

Jambolover schreef:
Momenteel ben ik een beetje hopeloos aan het worden... Zelf had ik een Zaldi Lander, maar die leg ik absoluut meer op hem, is veel te nipt geworden en nijpt op zijn spieren. Ben tevreden van Zaldi, maar kijk nu absoluut naar geen bepaald merk, belangrijkste is dat het zadel past op zijn rug en het steeds kan laten verstellen.

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor men 12 jarige PRE. Net zoals er hier velen naar een nieuw zadel zoeken. Het probleem is dat ik niet weet wie ik als zadelpasser kan vertrouwen...

Graag wil ik een zadel op maat laten maken. Hiervoor had ik contact opgenomen met Ninon Schutte.
Gezien ik in België woon (Leuven), kan zij dit jaar niet langskomen. Dit kan pas binnen een dik half jaar tot een jaar nog duren. Vind ik echt balen... Zou echt geen jaar meer willen wachten.

Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er hier nog mensen van België die ervaring hebben met betrouwbare zadelpassers? Heb echt al weinig positiefs gehoord vandaar.

Misschien even contact leggen met www.masara.be de msfc ocala is erg geschikt voor paarden de breed zijn in de wervelkolom, iets wat vaak het geval is bij PRE's..

alegre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:05

Ik heb 3 PRE's en ben erg fijn geholpen door Equimaro. Volgens mij komt ze ook in België.