Ik hoorde dat de Welkoop/ Boerenbond goedkope vliegendekens heeft. Nu ben ik op zoek naar een niet al te dure vliegendeken voor mijn fries. Aangezien de Welkoop hier redelijk dichtbij zit (maar toch te ver weg om ff heen en weer te fietsen) wil ik graag weten of er mensen zijn die daar een vliegendeken gekocht hebben.
Hoe duur is hij ongeveer? Is de kwaliteit een beetje oké? En hoe zal hij liggen op een fries i.v.m. een brede borst?
Ik heb hem gekocht. 20 euro is hij. Had hem ook op een fries maar hij schoof de hele tijd naar achter, heb m voor vastgenaaid en alsnog schoof hij achter haar schoft waardoor ze wonden opliep. Komen ook redelijk snel gaten in. Voor een paard die er voorzichtig mee om kan gaan wel een prima dekentje. Voor een fries vind ik m niet lekker liggen.
Wij hebben hem destijds gekocht voor 35 euro. Maat 195 (geen fries, maar een robuuste E-pony) Dit wordt alweer de 4e zomer dat hij hem draagt en de deken is nog steeds heel. Misschien scheelt het dat hij niet met andere paarden in een land staat waardoor ze niet in elkaars deken bijten, maar ik vind het een fijne deken en een goede prijskwaliteit verhouding!
Ik had m voor mijn E pony en nu ligt die op onze Fries, prima dekentje!
Ssmarty
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 11:09
Rubber_Duck schreef:
Ik had m voor mijn E pony en nu ligt die op onze Fries, prima dekentje!
Bedankt . Heb je hem in maat 195?
Melvern
Geplaatst: 17-05-14 11:10
Ik heb zo'n dekentje van 20,- gehad voor mijn barockpinto merrie. 2 dagen later grote schuur/brand plekken op haar schouders en aan de voorkant. Heb hem terug gebracht en mijn geld teruggekregen. Nooit weer! Het was maat 195
Dat denk ik dan ook.. Ik heb nog wel een tweedehands deken gevonden van de Boerenbond, alleen een andere dan van de net geplaatste foto. Die ziet er in ieder geval een stuk sterker en zachter uit. Die heeft ook op een fries gelegen, dus hij zou moeten passen. Misschien dat ik het daar beter op kan gokken.
Ik weet niet zeker of ik hier een foto mag plaatsen..
Die van de eerste foto gaf ook mijn paard een sorot brandwonden vooraan bij de halsaanzet. Niet aan te raden dus.
Ssmarty
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 11:38
@ Ell_en, ik zat zelf te denken aan iets van €40. Hij heeft nu ook een vliegendeken, maar die past eigenlijk niet zo lekker, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere.
Welke maat zoek je? Ik heb nog een iets klein vallende 205, met buikflap
ItsMe2
Geplaatst: 17-05-14 11:41
Misschien even op agradi.nl kijken . Hebben ze nog wel eens leuke kortingen/acties!
Ssmarty
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 11:42
CK88 schreef:
Welke maat zoek je? Ik heb nog een iets klein vallende 205, met buikflap
Hij heeft maat 195 of 205 nodig, dat hangt af van de ruimte bij de borst. Kan je misschien een Pb sturen met een foto en een richtprijs?
L_Vie
Geplaatst: 17-05-14 11:46
Ik heb Er 1 bij de hypo gekocht van global 195 voor mijn barokke Fries. Past echt super! 40 euro misschien ff op global Googlen
Ssmarty
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 12:08
Ell_en schreef:
Misschien even op agradi.nl kijken . Hebben ze nog wel eens leuke kortingen/acties!
Het lastige is dat hij de standaard dekens niet past, omdat hij een brede borst heeft..
Vala
Geplaatst: 17-05-14 12:11
Bij ons op stal hebben 2 friezen die deken, ligt/lag bij allebei prima. Beiden 2.05. De ene fries heeft hem zelfs op zonder kruissingels maar met gewoon een elastische dekensingel, blijft prima liggen. Ik heb de deken zelf ook op mijn KWPNer en vindt het een prima deken, de hals is ook lekker lang zodat er geen stuk nek bloot is als hij graast.
Laatst bijgewerkt door Vala op 17-05-14 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Ssmarty
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 12:14
Vala schreef:
Bij ons op stal hebben 2 friezen die deken, ligt/lag bij allebei prima. Beiden 2.05.