Welke zadelmaker/passer komt aan huis met 2e hands?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Welke zadelmaker/passer komt aan huis met 2e hands?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 11:42

duidelijke en simpele vraag :) Welke zadelpasser komt aan huis met 2e hands zadels in omgeving Almelo?
En wat zijn bij die zadelpasser de ervaringen en kosten?

Johnnydepony

Re: Welke zadelmaker/passer komt aan huis met 2e hands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:20

Walter volgens mij wel, passen met zadels van hem is gratis volgens mij ook 2e hands. Maar mijn advies zou wel zijn dat je zelf dan een beetje ervaring moet hebben. Slot denk ik ook wel, maar idem. Je zou de twentsezadelmakerij kunnen proberen maar volgens mij heeft ze smper of geen 2e hands. Weelicht dat als je Heleen heel lief aan kijkt ze ook wel komt maar dan zul je iig consult moeten betalen en ze heeft natuurlijk maar weinig 2e hands liggen. Dan zou ik eerst langs de winkel gaan voor een babbeltje en wat foto's om te kijken of ze uberhaubt iets heeft wat je zou kunnen passen. Divoza schijnt ook een fijne zadelpasser te hebben tegenwoordig (martina). Maar nog geen ervaring mee. Wel een keer een babbel gemaakt met een man bij divoza die volgens mij meer de reparaties doet, die leek er iig wel verstand van te hebben. Ook over het verschil in bomen en voor wat voor paarden ze passend zouden kunnen zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 19:41

Divoza komt niet langs met 2e hands. Heleen hebben we al gevraagd, maar die heeft iid (nauwelijks) geen 2e hands.
Walter heb ik over zitten denken, maar heb daar eigenlijk teveel slechte verhalen over gehoord :o

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:57

Tja ik weet niet hoeveel verstand je er zelf van hebt. Walter heeft wel een zeeeeer uitgebreide collectie 2e hands zadels. Maar meer opties in de directe omgeving zou ik ook zo niet weten.

Ik weet wel van een collega dat ze met paard en al naar Country mill gaat in Nijkerk.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:00

Ik heb net contact opgenomen met Ruiterslot, die komen langs met zadels, alleen nog geen ervaring mee! Ik heb hetzelfde als jij dus... Ik wil ook iemand die langskomt met tweedehands zadels, heb N mfsc'er ofzoiets erbij gehad, maar die heeft dan weer alleen nieuwe zadels en daar heb ik even het budget niet voor...

Overigens had ik vroeger altijd Walter en ben daar altijd wel tevreden over geweest. Die kan ik ook wel weer bellen trouwens!

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:07

Bij epplejeck zijn ze bij mij langsgeweest met 2e hands toen ik een nieuw zadel nodig had. Heb uiteindelijk wel een nieuwe genomen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:09

Bestaat slot nog dan? Reed laatst langs de winkel in bornerbroek en daar zijn ze dan weg?

Kan zelf zo op het oog wel aardig beoordelen of het past, maar 100% zeker ben ik er dan niet van

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:20

Yup Slot doet alleen nog zadels volgens mij. Was paar weken terug nog bij ons op stal voor iemand anders en hij heeft mijn oude stubben overgenomen.

Misschien kun je zadel paar daagjes op proef krijgen en kun je Heleen er naar laten kijken?