Fryso fit 4 op een smal paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Fryso fit 4 op een smal paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:39

Gisteren heb ik mijn een Fryso fit 4 geruild tegen mijn zadel. Mijn eigen zadel had een medium boom, en volgens mij is fit 4 van Fryso vrij breed. Ik had dan ook niet de hoop dat het zadel paste. Gisteren toch snel even op het paard gelegd, en wat blijkt.. Hij past! Ik was er van overtuigt dat het zadel naar voren zou vallen door de brede boom, maar hij ligt gewoon perfect. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Het gaat trouwens om de Fryso Profile.

lovey_ou

Re: Fryso fit 4 op een smal paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:55

Heb je er ook al opgezeten? Mijn paard heeft een boommaat nodig tussen de 2 en de 3. Ik heb toen op de gok een zadel gekocht met een medium boommaat. Leek goed te liggen tot er gewicht op het zadel kwam toen zakte het flink in aan de voorkant.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:59

Ik heb er al wel even op gezeten, maar nog niet echt mee gereden. Dat ga ik vanavond doen. Ik heb ook nog even een week proef dus maak geen overhaaste beslissingen. Maar naar mijn idee is hij voor helemaal niet breder dan mijn andere zadel.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:06

Misschien een zadelmaker er een na laten kijken of het goed past.
Fryso is wel aan te passen als het toch iets te breed is.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:11

Een fryso fit 4 is toch vrij breed hoor, was je eigen zadel met medium boom te smal voor je paard? Heb zelf ook een fryso fit 4 en die past op geen enkel "maatje medium" paard.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 21:14

Helaas zakt ie idd na het rijden dus wordt hem niet. Gelukkig ligt hij wel goed op mijn andere brede KWPN!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:35

Een fit 4 zegt niks, ik heb een fit 3 liggen maar als je opmeet hoeveel cm de boommaat is klopt er niks meer van := hij is nu nog iets verbreed voor me paard.
Maat zelfde als medium/wijd of small het is vaak handig om te weten hoeveel cm de boommaat is en dat van je paard.
Ik zal wel een zadelmaker er naar laten kijken, vaak liggen zadels op het oog goed maar ;) Meten = Weten.