Ik heb een bijna 7-jarige KWPN merrie van 1.68 m. die behoorlijk rond is, een gigantische schouderpartij heeft en bijna geen schoft heeft.
Ondertussen ben ik aan m'n derde zadel bezig.
Na twee tweedehandszadels erop te hebben gehad, heb ik vorig jaar een nieuw zadel aan laten meten.
Dit is een Passier corona II geworden, een heerlijk zadel, maar ik heb al voor de derde keer de zadelmaker terug laten komen. Het zadel schuift vreselijk.
Ik gebruik altijd een opstapje, maar zonder opstapje kom ik er geen eens op, omdat het zadel dan helemaal opzij schuift. Tijdens het rijden zakt het zadel steeds naar rechts weg
Een paar weken geleden is er vulling uitgehaald, maar nog blijf ik wegzakken naar rechts.
Weer de zadelmaker gebeld, maar krijg telkens het antwoord dat dat komt, omdat ze zo rond is en geen schoft heeft.
Ik begin dit eigenlijk wel een beetje goed zat te raken en ben op zoek naar informatie omtrent een goed en fijn dressuurzadel, die op een rond paard wel blijft liggen als een huis.
Ook ben ik op zoek naar een "goede" zadelmaker, die wel verstand heeft van zaken, want ik ben helaas nu wel tot de conclusie gekomen dat er maar weinig zadelmakers zijn die de expertise van hun vak verstaan.

Komt zaterdag dus dan weet ik iets meer. Ik heb een stubben maestoso met xw boom geprobeerd die bleef mooi liggen maar ik kon er voor geen meter in zitten en naar mij idee was hij te krap voor mijn paard.