Henri de Rivel dressuur zadel.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Henri de Rivel dressuur zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 21:16

Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een HDR zade en een Prestige zadel te 'leen'
Volgende week komt de zadelmaker even langs om wat te passen, kijken, meten enzovoort..

Ik heb wel wat oude topic's kunnen vinden over een HDR zadel, maar niet meer actief en de reactie's liepen behoorlijk uit een en waren al meer dan 6 jaar oud.

Wie heeft er tegenwoordig nog zo'n zadel en wat is jou ervaring er mee? Ervaringen als: "Ik heb er eens opgezeten en het zat fijn" ben ik niet naar op zoek. Dat kan ik zelf ook wel uitproberen morgen. :Y)
Maar ik wil graag weten wat de kwaliteit van dit zadel is en de gemiddelde levensduur etc.

Natuurlijk is Prestige ver uit beter, maar ik ben ook benieuwd naar dit zadel. (Natuurlijk mede omdat de kosten wat leuker zijn. :D )

Het is een redelijk simpel zadel om te zien, maar ik weet ook niet welk type het is. Hier een foto:

Afbeelding

Princesj

Re: Henri de Rivel dressuur zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:46

Ik heb een HdR, tweedehands gekocht. Prima zadel, blijft goed liggen op onze breed geribte arabier. Ik vind de pasvorm erg fijn, hij past op veel paarden. Het is er een met een singelsysteem wat je zelf kan aanpassen, erg praktisch! De kwaliteit is prima, zadel blijft mooi.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:09

Bedankt voor je reactie! Heb jij het zelfde type als dit zadel?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:13

Ik heb geen idee eigenlijk welk type ik heb, zou ik moeten nakijken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:16

Dat probeer ik dus ook, maar kan er niks over vinden. :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:17

Niemand verder een HDR zadel?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 16:51

Ik heb mijn nieuwe HDR dressuur nu een paar weken en ben er super blij mee. Niet zo veel wrong helaas,.maar een erg fijne zit en ligt fijn op mijn jonge merrie. :)

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:45

Een oud topic, maar ben toch benieuwd naar welk type hdr je hebt en of je er nogsteeds tevreden over bent?

Ik had voorheen een HDR London voor mijn grote, luxe type haflinger. Het zadel zat heerlijk! Het nadeel vond ik dat de zweetbladen snel vaal werden, niet storend maar wel jammer. Ik heb het zadel destijds laten aanmeten door bestfit zadel service, het lag toen perfect. Omdat mijn haf toen 3 was, is ze daarna in ongeveer 2 jaar erg veranderd kwa bespiering ed. waardoor het zadel te krap werd. Advies is dus voor degene met een jong paard om eerder voor een zadel te kiezen welke gemakkelijker te verstellen is, kwa boom en kussens.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:02

Ik had de lexus, heb hem nu verkocht omdat mijn paard er uit groeide. Mis hem nog steeds :D