Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

R12312 schreef:Boomloos verdeeld de druk heel slecht, voor iemand die endurance rijdt zou ik dat niet aanraden. Waarom geen veelzijdigheidzadel? Daar kan je wat lichter op zitten dan op een dressuurzadel en dat kan heel veel schelen.
Sussanne schreef:Een semi-boomloos? Bij greendistance verkopen ze trekker, omdat deze de druk goed verdeeld. Maar er zijn meerdere semi boomloze zadels. Hidalgo, freeform, etc. Ik krijg zelf een hidalgo voor mijn paardje met korte rug.
Vilar schreef:Sussanne schreef:Een semi-boomloos? Bij greendistance verkopen ze trekker, omdat deze de druk goed verdeeld. Maar er zijn meerdere semi boomloze zadels. Hidalgo, freeform, etc. Ik krijg zelf een hidalgo voor mijn paardje met korte rug.
Er zijn meer adressen waar ze de Trekker verkopen, bijv. Per Mi Cavallo. Bij hen heb je bovendien de meeste keus in meerdere zadelmerken, ook die jij noemt. Ik zou ook niet op één merk gaan gokken.