Gat van graasmasker vergroten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Gat van graasmasker vergroten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:39

Beste Bokkers,

Ik vroeg mij af hoe je het gat van het volgende graasmasker kunt vergroten:
http://www.google.nl/search?q=lichtgewi ... B712%3B461

De gaatjes vind ik namelijk wel erg klein, maar ik zou niet weten hoe ik ze kan vergroten zonder dat het graasmasker gaat rafelen.

Alvast bedankt!

Lianne97

Re: Gat van graasmasker vergroten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:42

Ik heb wel een graasmasker te koop met groot gat erin!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:44

Schuren, maar door het eten en het raken van de grond wordt hij ook groter (en onbruikbaar).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:45

Is het van nylon? Dan kun je na het snijden met een heet gemaakt mes oid (mooier nog met een soldeertang maar die moet je maar net hebben) de snijvlakken dichtsmelten. Daarna rafelt het niet meer.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:47

Ibbel schreef:
Is het van nylon? Dan kun je na het snijden met een heet gemaakt mes oid (mooier nog met een soldeertang maar die moet je maar net hebben) de snijvlakken dichtsmelten. Daarna rafelt het niet meer.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee..
Ik kan het wel even gaan vragen aan degene van wie ik hem heb gekocht.
Iig bedankt voor de tip!

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:55

Ja hoor,

Meiden bij mij op stal snijden gewoon met een mesje het gat groter.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:58

Ik maakte voor mijn merrie ook altijd het gaatje wat groter.
Gewoon met een scherp mesje alles mooi rond zonder inhammetjes maken en dan is dat echt geen probleem.
Voor het schuren rond de neus zette ik er bontjes in.....
Voor ons werkte dat altijd prima :j

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:25

Ik denk dat jullie het hebben over zo'n graasmasker met een rubberen onderkant, want bij dit graasmasker valt er niet te snijden

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:31

Eerst zonder aanpassingen uitproberen voordat je gaat knutselen. Als pony er mee heeft leren eten en na zo'n 2 weken krijgt hij nog steeds te weinig binnen kan je gaan aanpassen of overgaan op alternatieven als om de dag of 1-2 uur per dag zonder grazen. Pony is vaak veel handiger als er wat lekkers te krijgen is dan je denkt.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:49

ik vind het wel een beetje raar dat er bij die van jouw in het midden geen gat zit. Hoe kunnen ze nu met hun snijtanden iets afbijten? LIjkt eerder bijna een muilkorf dan een graasmasker......

Als het nijlon is kun je inderdaad stuk afknippen/snijden en ik gebruik meestal een aansteker om even de randjes dicht te smelten en dan rafelt het niet meer verder.
Maar let wel op dat als je gat te groot maakt ze ook de bandjes opzij kunnen duwen omdat hij bij jouw geen plastic bodem heeft en ze dan misschien snel te groot worden.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:50

tamary schreef:
Eerst zonder aanpassingen uitproberen voordat je gaat knutselen. Als pony er mee heeft leren eten en na zo'n 2 weken krijgt hij nog steeds te weinig binnen kan je gaan aanpassen of overgaan op alternatieven als om de dag of 1-2 uur per dag zonder grazen. Pony is vaak veel handiger als er wat lekkers te krijgen is dan je denkt.

Hij heeft al een aantal weken met dat ding rondgelopen en is zo'n graasmasker ook gewend (het standaard graasmasker), maar met dit ding kan hij bijna niet eten.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:52

Pepper32 schreef:
ik vind het wel een beetje raar dat er bij die van jouw in het midden geen gat zit. Hoe kunnen ze nu met hun snijtanden iets afbijten? LIjkt eerder bijna een muilkorf dan een graasmasker......

Als het nijlon is kun je inderdaad stuk afknippen/snijden en ik gebruik meestal een aansteker om even de randjes dicht te smelten en dan rafelt het niet meer verder.
Maar let wel op dat als je gat te groot maakt ze ook de bandjes opzij kunnen duwen omdat hij bij jouw geen plastic bodem heeft en ze dan misschien snel te groot worden.

Het idee er achter is dat de gaatjes ter hoogte van de lippen zouden zitten en het paard er dus wel uit zou kunnen eten.
En nog bedankt voor de tip!