Zadel drukt ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_Harry

Zadel drukt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:10

Hoihoi,,

Sinds een tijdje heeft mij -verzorg-pony op zijn rug het lijkt wel bultjes.

We gaan hier binnenkort ook mee naar de zadelmaker aangezien ik denk dat het door het zadel komt ( er ligt niks anders, is wat verder op zijn rug) omdat het tuig daar helemaal niet ligt. Maar als je het zadel erop legt en je voelt bij die plek dan ligt het zadel niet 'op' die bultjes. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Hij lijkt er wel last van te hebben namelijk want als je er aanzit en je zet iets druk drukt hij zijn hele rug weg.

Zoals ik net ook al zei gaan we binnenkort zoiezo naar de zadelmaker maar ik dacht misschien hebben jullie er al iets meer informatie over.

Angela

Re: Zadel drukt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:12

Kan het paard gestoken zijn door insecten?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:13

misschien kan je een omschrijving geven van de bultjes? Voelt het als een zwelling of vocht bult of is het ook stuk, geïrriteerd of jeukerig. En zit er nog een bepaalde symmetrie in? Heb je wellicht een foto?

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:28

Angela schreef:
Kan het paard gestoken zijn door insecten?

Ik denk het zelf van niet. En ik heb er met de eigenaresse naar gekeken maar die denk inderdaad ook het zadel.

Flevolander schreef:
misschien kan je een omschrijving geven van de bultjes? Voelt het als een zwelling of vocht bult of is het ook stuk, geïrriteerd of jeukerig. En zit er nog een bepaalde symmetrie in? Heb je wellicht een foto?

Niet echt geïrriteerd ofzo. Foto zal ik zo snel mogelijk uploaden zit op het moment op stage. Maar zal vanavond foto maken en plaatsen :)

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:32

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:59

Als ik het goed zie, lijken het meer afgeschuurde stukjes.
Had mijn pony ook, was het zadel

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 09:05

ilovemiranda schreef:
Als ik het goed zie, lijken het meer afgeschuurde stukjes.
Had mijn pony ook, was het zadel

Ja we zijn er mee bezig heb ondertussen een ader -wintec- zadel die al een stuk beter ligt ! Dus hier ga ik aankomende tijd als ik niet zonder kan rijden -wat ik laatste tijd ook steeds mer doe- met die rijden zodat het enidigeval minder drukt :)

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:10

Is het een hard bultje, dat je hem niet echt kan indrukken?
Waarschijnlijk gaan de haren er dan af omdat het bultje er zit en niet andersom ;)

Mijn schimmel heeft ook bultjes onder het zadel, we gebruiken nu zo'n geldpad voor onder het dekje, dan gaat het niet irriteren met het zadel (bij hem gingen de haren er ook af). Ons zadel ligt trouwens wel goed, dus daar komt het niet door. Komt bij schimmels wel vaker voor, ik weet niet of die van jou hetzelfde heeft.