Zo, eindelijk weer op Bokt, en gelijk met wat vragen..
Ik heb hier thuis een hele lieve tinkerkruising van 3 jaar staan (wordt 1 Juni 4), en ookal wil ik het rustig aan doen qua inrijden, het zoeken van een leuk zadel begint nu toch wel te kriebelen..
Nou ben ik helemaal overtuigd van Barefoot, en ik ben dan ook vrijwel zeker dat ik een BF ga aanschaffen. Ook hebben we ons oog laten vallen op de westernmodellen, want wat zou Oscar een perfect westernpaardje zijn zeg! Ja, hoe we het gaan doen weten we wel.
Maar een zadel is een ander verhaal.. Nou hebben we al niet heel veel keuze wat betreft westernmodellen van BF, maar heb een paar tweedehands missoula nut zadels voorbij zien komen waar ik toch best een beetje verliefd op ben geworden..
nou zijn die er alleen in maat 1 en 2, en daar ligt het probleem..Ik heb laatst even de meetlint erop gelegd, en wat heeft mijn vriendje toch een korte rug.. Ja, een korte rug wist ik wel, maar als ik de meetlint zou moeten geloven moet zijn zadel nog onder de 40 cm zijn.. Tja, Missoula Nut maat 1 is 59 cm...
Nou kan de Arizona Nut in maat 0 besteld worden, maar om een of andere reden trekt dit model mij niet zo aan.. (en tweedehands missoula nut compleet was veel goedkoper dan wat ik voor de arizona nut + alle toebehoren nieuw zou moeten betalen)
Nu is mijn vraag misschien een gekke, maar is het reëel om een Missoula Nut maat 1 in overweging te nemen? (zag overigens ook een kortere hier op bokt staan, maar dan nog ben ik bang dat het veel te lang is..)
Oscar is een beetje een late groeier en is nu nog wel in de hoogte bezig, maar zou zijn rug ook nog langer worden?
Hij is nu rond de 1.40m, is best stevig gebouwd (moet nog wel de spieren kweken)
Ik zou graag jullie meningen horen!
Had graag een foto willen plaatsen maar kan nu even niet, zal het zo snel mogelijk proberen
) en heupbotten die tegen het achterste randje aan kunnen lopen tijdens wendingen.

) een full rigging nodig hebt. Zoek dan in elk geval een zadel met een aanpasbare rigging, doe die rigging zo ver mogelijk naar voren en omdat je zadel dan geheid gaat kwispelen zoek er een mooie flank cinch bij.