Help! Welke maat singel op barebackpad? (FRA Dardo)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GallopGirl

Help! Welke maat singel op barebackpad? (FRA Dardo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:30

Hey Bokkers,

Sinds gisteren heb ik een barebackpad (FRA Dardo). Ik ben er echt super blij mee, maar er is alleen een probleem...
Gisteren toen ik ermee wilde rijden bleek de normale singel van de (D/E) pony waarop ik reed te groot te zijn. Ze heeft heeft nu een veelzijdigheidssingel van 105 cm.

Gelukkig heb ik het tijdelijk op kunnen lossen door een knoop te leggen in de "singel-lussen" die aan de barebackpad hingen. Maar natuurlijk zou ik wel zo snel mogelijk met een normale singel rijden omdat de pad alsnog flink verschoof tijdens het rijden en de knopen door m'n beenligging in de weg zaten.

Nu is mijn vraag; welke maat (eventueel soort, zoals dressuur-) singel ik moet nu kopen? En zou het hierbij nog eventueel mogelijk zijn om op een klein paardje met singelmaat 115/120 cm te rijden?

Hebben meer mensen hiermee ervaring of tips? Ik hoor het graag!

Angela

Re: Help! Welke maat singel op barebackpad? (FRA Dardo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:07

Je kunt het beste gaan meten welke singel je nodig hebt. Dat is meten van halverwege de singelstoten aan de ene kant tot halverwege de singelstoten aan de andere kant.

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 15:42

Oh! Dat is slim, nog nooit eerder aan gedacht! -:)
Kan ik dit gewoon met zo'n meetlint van Ikea doen? (Is het enigste wat ik zo bij de hand heb thuis)