ervaring bodybandage?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

ervaring bodybandage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:50

hoi,

ik heb een vraagje ivm een bodybandage, ik zou graag eentje aanschaffen maar dan om te gebruiken zonder singel of zadel, het zou bij mij dienen om een verband op zen plaats te houden, nu gebruiken we bandages met een dekensingel maar deze gaan schuiven en dan komt er vuil in het wondje...

rekt de bandages hard genoeg zodat deze op zijn plaats blijft? ik kan eventueel met de clips wel iets verzinnen om rond de borst te doen zodat deze zeker niet naar achter schuift...

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ndage.html

Anoniem

Re: ervaring bodybandage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:06

Ik heb hem een paar weken terug in mijn handen gehad, en hij is super elastisch! Dus dat zal wel goed komen denk ik..

Al zou ik voor jou probleem liever 2 dekensingels pakken, dat is een stuk goedkoper namelijk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 19:08

ja, daar dacht ik ook aan, maar dan zou ik al 3 dekensingels moeten hebben en deze aan elkaar maken en dan kan ik ze niet meer verstellen en bovendien kan ik als het wondje is genezen de bandage in het begin blijven gebruiken tijdens het rijden zodat het wondje niet terug gekwetst wordt, uiteraard wachten we wel op groen licht van de dierenarts voor we terug gaan rijden maar dan heb ik toch nog iets van bescherming

en zou ik dan de full of de cob nemen? paard is wel een 1.70m groot en vrij breed gebouwd... (zie profiel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:10

Kay_Kim schreef:
ja, daar dacht ik ook aan, maar dan zou ik al 3 dekensingels moeten hebben en deze aan elkaar maken en dan kan ik ze niet meer verstellen en bovendien kan ik als het wondje is genezen de bandage in het begin blijven gebruiken tijdens het rijden zodat het wondje niet terug gekwetst wordt, uiteraard wachten we wel op groen licht van de dierenarts voor we terug gaan rijden maar dan heb ik toch nog iets van bescherming

Ah dan kan het wel een goede optie zijn. Alleen wel uitkijken met drukplekken. Zo'n paarden "bh" geeft ook vaak drukplekken. En ik denk de bodybandage ook als je die 24/7 omlaat.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: ervaring bodybandage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 19:14

ja hij blijft inderdaad wel aan, maar de badages ook, eerst had ik verbanden maar deze kostte me ook handen vol geld dus nu gebruik ik gewone bandages maar dan moet ik er 2 aan een maken en dan gaat het schuiven... dus ik denk er over om toch de investering te doen en de bodybandage aan te schaffen, ik vind het wel een heel bedrag voor zo'n stom ding maar als het helpt is het me dat wel waard... daarom hier mijn vraag of ik hem zo ook zou kunnen gebruiken :D