Afgelopen weekend was ik met mijn nieuwe barebackpad aan het rijden en schrok het paard waar ik op reed van iets. Vanuit stap in volle galop.
Aan de barebackpad hangt een handvat, ik neem die uit reflex vast. Komt dat poedersuiker ding nu toch wel los zeker! Ben van 150cm hoog recht op mijn bovenrug geknald op de grond. Dokter zegt dat ik van geluk mag spreken dat ik geen wervels gebroken heb (dankzij mijn judotraining vroeger, heb daar leren vallen). Wel enkele dagen platte rust nu want pijn heb ik echt wel overal.
Gelukkig droeg ik een cap

FRA heeft op deze barebackpad een handvat zitten die je er kan afhalen (blijkbaar met drukknopen). Maar wat is het nut aan een handvat als je je niet kan vasthouden zonder het los komt?
Hierbij wil ik mensen met eenzelfde barebackpad waarschuwen. Kijk of je handvat wel een handvat is en er niet aan hangt voor l*l.
En tips: ben je bang voor het vallen van je paard? Neem een cursus judo, daar leer je vallen. En echt heeft me al enkele keren van een ziekenhuisbed gered!

Het is inderdaad ook wel een beetje apart zo met drukknopen, zeker als dat niet in de omschrijving staat. 

Dat rijhalster is wel een aardig gebaar van ze!
...